آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 31111
پنجشنبه - ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی و ۳۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی رهاورد سفر رییس جمهور به لرستان بود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: هر چند معتقدم در حوزه کشاورزی و زیرساخت‌های آن اعتباری متناسب با ظرفیت کشاورزی استان اختصاص داده نشده است، اما در مجموع مصوبات سفر قابل توجه است.

۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی و ۳۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی رهاورد سفر رییس جمهور به لرستان بود

به گزارش وارک نیوز، سیروس ابراهیمی ظهر امروز در جشنواره تخصصی زنبور عسل و فرآورده‌های آن که در نورآباد برگزار شد، به مصوبات سفر رییس جمهوری در استان اشاره کرد و افزود: هر چند معتقدم در حوزه کشاورزی و زیرساخت‌های آن اعتباری متناسب با ظرفیت کشاورزی استان اختصاص داده نشده است، اما در مجموع مصوبات سفر قابل توجه است.

 

وی بیان کرد: حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی و ۳۴۰ میلیون یورو اعتبار ارزی رهاورد سفر رییس جمهور به استان بود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: اگر از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنیم، مصوبات سفر می‌تواند کاتالیزور خوبی به سمت رشد و توسعه استان باشد.

 

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه یکی از راه‌های معرفی ظرفیت‌های لرستان به ویژه در بخش کشاورزی برگزاری جشنواره‌ها است، عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌ها نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری است و قطعا در رشد و توسعه استان اثرگذار است.

 

وی بیان کرد: با وجود اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان بخش کشاورزی است، اما سهم کشاورزی در رشد و توسعه استان کمتر از ۲۰ درصد است و در این زمینه به بازنگری نیاز داریم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه یکی از چالش‌های کشاورزی آب و منابع آبی است، خاطر نشان کرد: اما همه قضیه کشاورزی آب نیست، کشاورزی استان که می‌تواند صنعتی و صادرات محور باشد، یک کشاورزی سنتی و معیشتی است.

 

ابراهیمی با توجه به اینکه کشاورزی لرستان سهم خوبی را‌ در اقتصاد استان بازی نمی‌کند، عنوان کرد: موضوع پژوهش و تحقیقات باید مورد توجه قرار بگیرد، در واقع آمایش و مطالعه عمیق و جدید ضروری است.

 

وی بیان کرد: باید چند کار را در راستای توسعه کشاورزی دنبال کنیم، تعدد جشنواره‌ها نقش مهمی در پیشرفت بخش کشاورزی دارد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: موضوع دیگر تولید محصولات بر اساس استانداردهای‌جهانی است، بازاریابی هم بسیار مهم است.

 

ابراهیمی در ادامه با اشاره به اهمیت افزایش بهره‌وری تولیدات کشاورزی، افزود: نقش آموزش و ترویج در افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی مهم است.

 

وی با بیان اینکه دولت در بخش زیرساخت‌ها و تسهیلات ارزان قیمت ورود جدی دارد، گفت: سال ۵۰۰ گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و امسال نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است.