آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 30963
جمعه - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

هزار و ۷۰۰ واحد نانوایی لرستان به دستگاه کارتخوان مجهز شدند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان از تجهیز بیش از هزار و ۷۰۰ واحد نانوایی این استان به دستگاه کارت خوان خبر داد.

هزار و ۷۰۰ واحد نانوایی لرستان به دستگاه کارتخوان مجهز شدند

به گزارش وارک نیوز، حجت بیرانوند در جمع خبرنگاران بیان کرد: کیفیت نان به عنوان یکی از مطالبات به حق مردم بوده، که این امر زنجیره ای متشکل از تولید گندم، کارخانجات آرد، نانوایی ها، نحوه پخت نان و نگه داری آن را شامل می شود.

 

وی ادامه داد: هر یک از قسمت های این زنجیره که نقص داشته باشد بر امر کیفیت نان تاثیر خواهد گذاشت.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان عنوان کرد: به همین دلیل باید تمامی قسمت های این زنجیره را مدیریت کرد تا منجر به تولید یک نان مرغوب شود، دستگاه های مختلفی در این امر دخیل هستند و بایستی با مشارکت هم این موضوع را مدیریت کرد چرا که اکنون دولت هزینه زیادی در راستای تولید نان متحمل می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه سند ارتقا کیفیت نان در استان تدوین شده است، افزود: این سند به شورای آرد و نان داده شده و اقدامات مختلفی در راستای بهبود کیفیت در حال انجام است.

 

بیرانوند اظهار داشت: خوشبختانه امسال گندم مورد نیازمان را تامین کرده ایم و لذا گندم تولید خودمان در اختیارمان است، کمیته ارزیابی تشکیل شده که به صورت مستمر از این زنجیره بازدید و بررسی های لازم را انجام می دهند.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان ادامه داد: یکی از اقدامات انجام شده این است که کارشناسان بر اساس امتیاز، گندم به کارخانجات آرد می دهند و شیوه گذشته مبنی بر اعطای گندم متناسب با میزان ظرفیت از دستور کار خارج شده است.

 

 

وی در ادامه اشاره ای به نقش نیروی انسانی ماهر واحد‌های نانوایی در راستای بهبود کیفیت نان داشت و گفت: یکی از فاکتور های مهم تولید نان با کیفیت نیروی انسانی ماهر واحد‌های نانوایی بوده و افزایش مهارت و توانمندسازی آنها اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

این مسوول اظهار داشت: تسهیلاتی فراهم شده که در اختیار واحد‌های نانوایی قرار گیرد تا استفاده از تجهیزات بروز و نوسازی و بهسازی دستگاه های موجود را انجام دهند.

 

 

بیرانوند در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای نیز به طرح هوشمندسازی نان داشت و افزود: در طرح هدفمندی و هوشمندسازی نان یکی از برنامه ها این است که اگر یک نانوایی فاکتورهای تولید نان با کیفیت و رضایت مشتری را داشته باشد سقف سهمیه آردش را برداشته و تشویق می شود و بالعکس نیز این امر وجود دارد.

 

 

وی گفت: از هزار و ۹۶۵ واحد نانوایی استان که بایستی کارتخوان نصب شود تا به امروز بیش از هزار و ۷۰۰ واحد نانوایی به این دستگاه ها مجهز شده اند و مابقی نیز در آینده نزدیک مجهز خواهند شد.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان ادامه داد: هدف اساسی این طرح ارتقا سطح کیفیت نان بوده و امیدواریم با مشارکت مردم و زنجیره دخیل در تولید نان این امر محقق شود.