آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 3076
یکشنبه - ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

تجهیز ۹۸ درصد کابل‌های برق لرستان به سیستم کابلی خودنگهدار

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از تجهیز ۹۸ درصد کابل‌های برق لرستان به سیستم کابلی خودنگهدار خبر داد.

به گزارش وارک نیوز فریدون خودنیا صبح امروز در جلسه پدافند غیرعامل استان، بیان کرد: ۹۸ درصد شبکه توزیع برق استان در طول پنج سال گذشته به کابل خودنگهدار مجهز شده‌اند.

 

وی ادامه داد: این کابل‌ها قابلیت دارند که در زمان حوادث طبیعی، کوچک‌ترین قطع برق را کنترل کرده و دارای اطمینان زیادی هستند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان عنوان کرد: طی بخش‌نامه هیات دولت همه دستگاه‌ها باید ۲۰ درصد مصرف انرژی خود را از طریق انرژی خورشیدی تهیه کنند، اما دستگاهی این امر را انجام نداده و باید مورد پیگیری قرار گیرد.

 

خودنیا اظهار داشت: در خصوص سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه پدافند غیرعامل و احداث نیروگاه chp در لرستان، سه نیروگاه تولید پراکنده افتتاح کردیم، نیروگاه‌های دیگری نیز در استان وجود دارند که تا پایان سال آن‌ها را افتتاح می‌کنیم.

 

وی گفت: به این منظور بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد که اقدام خیلی خوبی است.

 

خودنیا با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری اندک و پراکنده در خصوص تولید انرژی خورشیدی وضعیت خوبی داریم، تصریح کرد: قراردادهای تضمینی ۲۰ ساله‌ای را در این زمینه منعقد کردیم‌ و مشترکین توسط پنل‌های خورشیدی برق تامین کرده و به اداره برق می‌فروشند.

 

وی ادامه داد: سود این سرمایه‌گذاری معادل ۳۴ درصد حجم کل سرمایه‌گذاری است که طی سه سال تماما برگشت داده شده و خود نوعی پدافند غیرعامل و انرژی‌پاک به حساب می‌آید.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خاطرنشان کرد: در خرم‌آباد ۲۰ کیلومتر شبکه کابلی فاصله‌دار ایجاد شده و در نیمه دوم سال جاری با اختصاص دو میلیارد تومان بودجه این کار را ادامه می‌دهیم.

 

خبر از علی عبداله زاده