آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 30599
چهارشنبه - ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳

تعطیلی یا پلمب شهرداری ویسیان صحت ندارد/ پیگیر رفع مشکلات کارکنان هستیم

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان گفت: اینکه شهرداری تعطیل و یا پلمب شده باشد صحت ندارد، بلکه تعدادی از نیروها پس از صحبت با اعضا و شورای شهر در حد نیم ساعت گفته‌اند کار نمی‌کنیم.

تعطیلی یا پلمب شهرداری ویسیان صحت ندارد/ پیگیر رفع مشکلات کارکنان هستیم

به گزارش وارک نیوز، عنایت الله میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، در خصوص انتشار تصویری در فضای مجازی مبنی بر پلمب شهرداری ویسیان، اظهار کرد: اینکه شهرداری تعطیل و یا پلمب شده باشد صحت ندارد، بلکه تعدادی از نیروها پس از صحبت با اعضا و شورای شهر در حد نیم ساعت گفته‌اند کار نمی‌کنیم.

وی افزود: علت اصلی اتفاق امروز اختلاف بین شورای شهر، شهرداری و نیروهای شهرداری بود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان گفت: نیروهای شهرداری ویسیان حقوق معوقه داشته‌اند، اما اینطور نیست که مثلا هفت یا هشت ماه حقوق نگرفته باشند، متاسفانه برخی از فضای ایجاد شده سوء استفاده می‌کنند و بیشتر به دنبال سهم خواهی هستند.

میرزایی بیان کرد: اتفاقا شهرداری ویسیان به دلیل وجود کارخانه شن و ماسه و آسفالت درآمد خوبی داشت، اما چند سال پیش با اجاره کارخانه به بخش خصوصی با مشکل مواجه شد.وی افزود: متاسفانه قرارداد به شکل خوبی تنظیم نشده و بخش خصوصی هم تخلیه نمی‌کند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان ادامه داد: شهرداری از بخش خصوصی شکایت کرده و پرونده در محاکم قضایی در حال پیگیری است، در صورت نهایی شدن رای دادگاه شهرداری آماده است که با قرارگاه خاتم قراردادی منعقد کند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل دیگر به مدیریت شهرداری‌ها مربوط می‌شود که خلاقیت و ابتکاری در راستای درآمد زایی به خرج نمی‌دهند.

میرزایی گفت: پیگیر رفع مشکلات شهرداری ویسیان هستیم تا علاوه بر پرداخت حقوق معوقه نیروها، دو کارخانه شن و ماسه و آسفالت هم درآمد زایی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده در شهرداری‌ها هم اشاره کرد و افزود: شهرداری‌های کوچک عمده درآمدشان از محل مالیات بر ارزش افزوده بود با بازنگری این قانون در سال ۱۴۰۰ شاخص محرومیت حذف شد و همین خود باعث کاهش درآمد شهرداری‌های کوچک شد و تنش زیادی به شهرداری‌ها وارد کرد.

این مسوول گفت: البته دولت لایحه بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده را آماده کرده که در صورت موافقت مجلس شاخص محرومیت لحاظ می‌شود.

این گفته‌های مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان در حالی است که تصویر منتشر شده نشان از تعطیلی شهرداری ویسیان دارد، حال باید دید اختلاف بین کارکنان و مدیریت شهرداری تا کجا ادامه خواهد داشت و این مشکل حل می‌شود یا خیر؟