آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 30512
دوشنبه - ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵

فاز اول سیمان سفید ازنا امسال به بهره برداری می رسد/تلاش برای تعیین تکلیف ۵۶ واحد تملک شده توسط بانک ها تا پایان سال

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان لرستان گفت: فاز اول سیمان سفید ازنا امسال به بهره برداری می رسد.

فاز اول سیمان سفید ازنا امسال به بهره برداری می رسد/تلاش برای تعیین تکلیف ۵۶ واحد تملک شده توسط بانک ها تا پایان سال

به گزارش وارک نیوز، بهمن جعفری در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای تیرماه تا دهم تیر به نام دهه تولید و تجارت نامگذاری شده و در این مدت برنامه‌های مختلفی در لرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در لرستان ۵۶ واحد صنعتی تحت تملک بانک ها هستند و در راستای تعیین تکلیف بانک ها در جلسه شورای هماهنگی بانک ها این موضوع مطرح شد و قرار بر این شد که این واحدها از طریق برگزاری مزایده به افراد اقدام کنند و این مزایده ها در هر فصل یکبار برگزار می شود، یکی از برنامه های این سازمان تعیین تکلیف این واحدهای صنعتی است و امیدواریم این امر تا پایان سال محقق شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: پارسیلون تابلوی صنعت استان و یکی از مطالبات جدی مردم بوده و در سفر اخیر رییس جمهور به استان دارای مصوبه است و تاکنون پیگیری های زیادی برای این شرکت صورت گرفته است.

جعفری گفت: اکنون در اختیار شرکت آتیه دماوند و بانک های طلبکار است و در راستای پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور و حل و فصل مسایل و مشکلات این مجموعه مصوبه شرکت دو بعد دارد که یک بعد آن راه اندازی فعلی و بعد دوم استفاده از ظرفیت این شرکت به عنوان منطقه ویژه اقتصادی است.

وی ادامه داد: شرکت پارسیان یکی از متقاضی های منطقه ویژه اقتصادی است که این امر در دستور کار دارد ولی هنوز به عنوان سازمان مسوول به دبیر سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور معرفی نشده است و باید شرایط را احراز نماید.

جعفری اظهار داشت: شرکت آتیه دماوند و بانک های طلبکار قرار بر این شده بعد از سفر رییس جمهور بعد از ۶ ماه حسابرسی ویژه از شرکت انجام دهند که در پایان خرداد موضوع تمام شده و به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع داده می شود و در نهایت بانک ها متناسب با طلبی که دارند سهم گرفته و سرمایه‌گذاری می کنند.

انجام بیش از ۲۹ هزار بازرسی

وی بیان کرد: در سه ماهه اول امسال بالغ بر ۲۹ هزار بازرسی داشتیم که ۲۵۴۰ پرونده تخلفاتی تشکیل و مبلغ ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به قطعی برق واحد‌های تولیدی استان، افزود: در راستای مدیریت مصرف برق تفاهم نامه بین وزارت نیرو و وزارت صنعت برقرار شد و در راستای مدیریت مصرف انرژی صنایع استان یک روز در هفته تعطیل شوند چرا که ۹ درصد برق مصرفی استان به بخش صنعت تعلق دارد.

سیمان

امیدواریم سیمان خرم آباد تا 6 ماه آینده تعیین تکلیف شود

جعفری در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای نیز به سیمان خرم آباد داشت، اظهار داشت: با توجه به تصمیم مراجع قضایی شرکت سیمان خرم آباد منحل شد و این طرح در اختیار اداره امور تسویه قوه قضاییه است و منتظر معرفی سرمایه گذاران جدید هستند، این طرح دارای مصوبه سفر رییس جمهور بوده و در تلاش برای واگذاری این طرح به سرمایه گذار جدید است.

وی گفت: ۸۰ درصد ماشین آلات طرح تهیه شده و در صورت واگذاری به بخش خصوصی نهایی همکاری را در راستای معادن و محل اجرای طرح خواهیم داشت و امیدواریم این طرح در ۶ ماه آینده تعیین تکلیف شود.

این مسوول در ادامه عنوان کرد:لاستیک سازی به عنوان یکی از مصوبات دولت قبل مبنی بر احداث یک واحد صنعتی با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال انواع لاستیک های سبک و سنگین بود.

وی گفت: ۶۰ هکتار زمین خریداری شده و از محل صندوق توسعه ملی ۱۹۷ میلیون دلار تسهیلات مصوب شد که موضوع تحریم ها باعث منتفی شدن پرداخت این تسهیلات در آن سال شد.

اجرای فاز به فاز لاستیک سازی خرم آباد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: سرمایه گذاران پروژه تصمیم گرفتند تا زمان تامین ارز مورد نیاز در یک فاز اجرایی شود و در همین راستا ۵۰۰ میلیارد تومان با آورده شخصی و ۱۷۰ میلیارد تومان ریالی فاز اول این مجموعه را انجام دهند و در سفر اخیر رییس بانک صنعت و معدن کشور به استان و پیگیری های استاندار لرستان مقرر شد که شرایط برای پرداخت ۱۹۷ میلیارد تومان تسهیلات مهیا شود.

جعفری عنوان کرد:پایش هوایی معادن استان در راستای واقعی سازی آمار های استخراج معادن و محدوده های اکتشافی در دستور کار قرار گرفته و در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۵ برابری در پرداخت حقوق دولتی داشتیم.

وی در ادامه اشاره ای به آخرین وضعیت شرکت صدر فولاد استان، افزود: یکی از شرکت های مهم تولیدی استان و دارای ظرفیت ۲۰۰ هزار تن تولید انواع میلگرد بوده و در سال ۹۶ به علت بدهی تعطیل می شود و به شخص حقیقی جدیدی واگذار شده و نشست های مختلفی در راستای فعالسازی این مجموعه برگزار شده و در نهایت در اسفند ۱۴۰۰ با دستور استاندار محترم موضوع راه اندازی شرکت به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول گفت: ازسوی مدیران استان تمام شرایط برای آغاز به کار این کارخانه فراهم شده وموانع و مشکلات موجود را نیز برطرف کرده ایم و اکنون در انتظار تحقق وعده های مدیران کارخانه هستیم.

وی ادامه داد: سیمان سفید ازنا دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و فاز اول این مجموعه بزرگ اقتصادی استان امسال به بهره برداری خواهد رسید.