آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 3028
چهارشنبه - ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۰

۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی لرستان زیر کشت گندم آبی رفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ‌ گفت: از زمان شروع کشت محصولات کشاورزی تاکنون ۷۵۰۰هکتار گندم آبی و ۵۹هزارو ۲۰۰تن گندم دیم کشت شده است.

به گزارش وارک نیوز بازدار در جلسه ستاد زراعت استان با اعلام این خبر گفت :جهت تحقق اهداف پیش بینی شده بذر مورد نیاز جهت کاشت گندم دیم تامین شده است ٬ ولی در مناطق سرد استان با محدودیت تأمین بذر گندم دیم به علت تقاضای بالای کشاورزان وشرایط اقلیمی سال گذشته مواجه هستیم که از طریق بذر خود مصرفی تامین می گردد.

 

وی با اعلام اینکه در تأمین کودهای شیمیائی مورد نیاز استان محدودیتی وجود ندارد گفت : در حال حاضر ۴۵۰۰ تن کود فسفاته ٬ ۲۴۰۰تن کود پتاسه و ۳ هزار تن ازته در استان موجود است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: در راستای اصلاح الگوی کشت و تغییر کشت از بهار به پائیز جهت بهبود مصرف آب ٬ در سالجاری ۳۰۰ هکتار کشت پائیزه چغندر قند در شهرستانهای پلدختر ٬ رومشگان و کوهدشت کشت می گردد .

 

بازدار افزود : با توجه به اینکه در سالجاری سهمیه کشت چغندر قند بهاره استان ۴۰۰۰ هکتار بوده ولی ۷۵۰۰هکتار کشت شده است و پیش بینی میگردد حدود ۳۵۰ هزار تولید داشته باشیم این در حالی است که ظرفیت کارخانه قند لرستان حداکثر ۲۰۰هزار تن است ؛ مابقی از طریق رایزنی ٬ به کارخانه های قند اصفهان ٬ نقش جهان ٬ شهرکرد و مشهد ارسال می گردد.

 

وی درپایان گفت بمنظور پایداری در تولید گندم و توجه به کشت کلزا و عدم تحقق سهمیه ابلاغی کشت کلزای پائیزه ؛ برنامه ریزی صورت گرفته است که کشت کلزای بهاره در تمام شهرستانهای استان صورت پذیرد.