آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 2975
پنجشنبه - ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶

ناوگان اتوبوسرانی لرستان ۴سال جوانتر از متوسط کشوری است

میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی استان لرستان قریب به چهار سال یا ۱۰درصد جوانتر از متوسط عمر ناوگان اتوبوس کشور است.

به گزارش وارک نیوز علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان با اعلام این خبر گفت: در شش ماهه نخست سال جاری میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی استان لرستان به ۶.۹۴سال رسیده این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل سن ناوگان استان ۸.۲۱سال بوده است به عبارت دیگر عمر ناوگان اتوبوس استان ۱۵درصد جوانتر از سال قبل شده است.

 

زندی فر افزود: با توجه به اینکه میانگین عمر ناوگان اتوبوس کشور در شش ماهه امسال ۱۰.۸۳سال گزارش شده است می توان گفت ناوگان لرستان قریب به ۴سال یا به عبارتی ۱۰درصد جوانتر از متوسط کشوری است.

 

 

وی میانگین عمر مینی بوس در استان را ۳۰.۱۹سال عنوان کرد و گفت: در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۰.۳۳ سال تنها ۰.۵درصد کاهش در عمر ناوگان مینی بوس استان حاصل شده است در حالی که میانگین کشوری عمر این ناوگان ۲۴.۰۱سال و نسبت به شش ماهه سال گذشته ۲درصد جوان شده است.

 

 

 

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان از کاهش ۲درصدی عمر ناوگان سواری استان خبر داد و گفت: میانگین عمر ناوگان سواری استان لرستان از ۱۱.۹سال در شش ماهه ۹۵ به ۱۱.۷سال رسیده که ۲درصد کاهش نشان می دهد در حالی که میانگین عمر سواری در کشور نسبت به سال قبل با ۴درصد کاهش به ۱۰.۲۹سال رسیده است.

 

 

وی از افزایش ۴درصدی تعداد خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی استان خبر داد و گفت: در شش ماهه امسال ۲۲درصد افزایش در تعداد ناوگان اتوبوس استان را شاهد بوده ایم و ناوگان مینی بوس و سواری نیز هر یک ۲درصد افزایش داشته اند.

 

زندی فر با بیان اینکه با همه این اقدامات شاهد کاهش تعداد سفر و مسافر در استان هستیم، افزود: در شش ماهه امسال ۲۰هزار و ۸۶۰ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۴هزار و‌۳۳سفر با ۱۳درصد کاهش مواجه گردیده است.

 

وی؛ تعداد مسافر جابجا شده در نیمه نخست سال ۹۶ را ۱۷۶هزار و ۲۲۳نفر عنوان و اظهار کرد: این در حالی است که در شش ماهه اول سال ۹۵ تعداد ۱۹۵هزار و‌۲۸۸نفر از طریق ناوگان استان جابجا شده اند که نشان از کاهش ۱۰درصدی تعداد مسافر دارد.

 

 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای لرستان گفت: با این وجود تعداد رانندگان فعال در بخش حمل و نقل از ۳هزار و ۱۱نفر در شش ماهه اول ۹۵ به ۳هزار و ۱۷۶نفر در نیمه نخست امسال افزایش یافته که گواه ۵ درصد افزایش اشتغال در این بخش است.