آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار » خبر مهم » گفت و گو
کد خبر : 29633
یکشنبه - ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

معلم جوان لرستانی، خارج از کلاس درس انسانیت را برای دانش آموزانش معنا کرد

حسین قربانی یکی از معلمان جوان لرستانی که با شور و شوق و شناختی واقعی پا به عرصه و وادی مقدس معلمی گذاشته است و به کارهای خداپسندانه بزرگی اقدام نموده است که در ادامه با هم میخوانیم.

معلم جوان لرستانی، خارج از کلاس درس انسانیت را برای دانش آموزانش معنا کرد
به گزارش وارک نیوز، قربانی معلم دبستان شهدای لرستان ۲ در منطقه عشایری پشمینه زار شهرستان حسینیه می باشد، به تازگی معلم شده است و تقریباً دو سالی می شود که به عنوان معلم حق التدریس در آموزش و پرورش عشایری لرستان خدمت می‌کند.

وی علاوه بر یاددهی و آموزش دروس مدرسه به صورت مستقیم و غیر مستقیم با رفتار خود و با عمل خود شهروند خوب بودن و انسانیت را نیز به شاگردانش آموزش میدهد.

این معلم مهربان در ابتدای سال تحصیلی متوجه ضعف جسمانی و بی‌قراری و گوشه گیری دانش آموزش، شده بود.

از آنجا که هر معلم دانش آموزش را چون فرزند خود میداند و این کودک هم از دانش آموزان زرنگ و باهوش کلاس است ، این مسئله ذهن آقای معلم را به خود درگیر کرده بود.

حسین قربانی برای اطلاع بیشتر در مورد او و مشکلی که دارد شروع به تحقیق و پرس و جو کرد یک بار که پدر کودک را به مدرسه دعوت کرده بود در مورد مشکل دانش آموزش با او صحبت کرد و پدرش گفته بود که به علت کمبود وقت فرصت اینکه فرزندش را به شهر برد و به پزشک مراجعه نماید را ندارد.

آقای معلم در جریان صحبت با پدر دانش آموز، متوجه شد که مادر شاگردش هم به بیماری مبتلاست و شاید دلیل اصلی عدم مراجعه آنها به پزشک نه اینکه فرصت کافی، بلکه عدم تمکن مالی است. آقای معلم به فکر فرو رفت و خود عزم درمان بیماری دانش آموزش را نمود.

 

یک روز با اجازه پدر دانش آموز بعد از اتمام کلاس او را با خود به شهر برد و با مراجعه به پزشک متوجه بیماری این کودک شد. دانش آموز دچار دیابت نهفته و همچنین عفونت شدید کلیه و مثانه بود.

حسین قربانی با توجه به این که معلم حق التدریس بود و وضعیت حقوق و دریافتی معلمان حق التدریس هم بر ما پوشیده نیست، اما با تمام وجود تصمیم به درمان این کودک گرفت. قربانی با هزینه شخصی خود پیگیر درمانش شد و با مراجعات مکرر به پزشکان متعدد توانست سلامت را به این کودک معصوم برگرداند.

 

او همچنین با هماهنگی و رایزنی با کمیته امداد امام خمینی(ره)، امام جمعه و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان پلدختر قدم‌های مثبت و ارزشمندی در جهت تجهیز مدرسه به وسایل کمک آموزشی و تامین مایحتاج و پوشاک و وسایل آموزشی دانش آموزان و خانواده آنها برداشته است.

حسین قربانی را می توان معلمی نامید که فارغ از همه هیاهو ها و مشکلات زندگی روزمره ای که همه ما کم و بیش با آن ها مواجه هستیم، عاشقانه و دلسوزانه به شغل خود و به مردم و دانش آموزانش عشق می ورزد و فراتر از وظایف و چارچوب های اداری و سازمانی تلاش دارد دردی هر چند جزئی از جامعه درمان کند.

 

لازم به ذکر است این معلم فداکار و عاشق از نظر تحصیلی نیز موفق و الگو بوده است. حسین‌قربانی دانشجوی ترم نهم مقطع دکترا در رشته دامپزشکی میباشد.