آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » حوادث
کد خبر : 2929
یکشنبه - ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳

آتش به جان نیزارها و مراتع تالاب‌های گری بلمک پلدختر افتاد

مسئول واحد آتش‌نشانی شهرداری پلدختر گفت: مراتع و نیزارهای حاشیه تالاب‌های گری بلمک از توابع شهرستان پلدختر طعمه حریق شد .

به گزارش وارک نیوز علی محمد یعقوبی اظهار داشت: آتش سوزی ساعت ۱۴ امروز (یکشنبه) به دلایل نامعلوم که به احتمال زیاد منشا انسانی دارد در این منطقه رخ داده و به علت گستردگی آتش همچنان ادامه دارد .

 

وی افزود: به محض اطلاع از وقوع آتش‌سوزی بلافاصله نیروهای منابع طبیعی و یک اکیپ از نیروهای واحد آتش‌نشانی شهرداری پلدختر به منطقه اعزام شدند.

 

به گفته مسئول واحد آتش نشانی شهرداری پلدختر گستردگی زیاد آتش، وزش باد شدید،  گرمای هوا و نبود امکانات، عملیات اطفای حریق را با مشکل مواجه کرده است.

 

وی اظهار کرد: برای اطفای حریق و مهار آتش سوزی نیاز به نیرو و امکانات بیشتر است در غیر این صورت دامنه خسارات بیشتر و وسیع تر خواهد شد.

 

یعقوبی افزود: آمار و اطلاع دقیقی از میزان خسارت ناشی از این آتش سوزی در دست نیست و پس از مهار آتش و خاموش شدن کامل آن، حجم خسارات وارده توسط کارشناسان مربوطه بررسی و برآورد می‌شود.

 

آتش‌سوزی های عمدی و غیرعمد جنگل ها و مراتع یکی از چالش های مهم منابع طبیعی استان است که سالیانه میانگین ۲ هزار هکتار از جنگل های استان لرستان دچار آتش سوزی می شود./فارس