آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار » خبر مهم » یادداشت
کد خبر : 29041
چهارشنبه - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

خبرهای جدید از هزینه‌های میلیاردی بی‌حاصل در «خیابان شهدا»خرم‌آباد/ لزوم ورود بازرسی و دستگاه‌های نظارتی

خیابان شهدای شرقی یکی از پر ترافیک‌ترین خیابان‌های خرم‌آباد است که با وجود عرض کم و ترافیک بالای، شاهد اجرای طرح غیر اصولی تعریض پیاده رو و کاهش عرض خیابان بودیم. اخیرا جزئیات جدیدی از طرح‌های اجرا شده در این خیابان مشخص شده که به نظر می‌رسد بررسی آن از سوی دستگاه‌های نظارتی ضروری است.

خبرهای جدید از هزینه‌های میلیاردی بی‌حاصل در «خیابان شهدا»خرم‌آباد/ لزوم ورود بازرسی و دستگاه‌های نظارتی

به گزارش وارک نیوز، به نقل از فارس یکی از پرترددترین و پرترافیک ترین و در عین حال پر حاشیه‌ترین خیابان‌های هسته مرکزی شهر خرم‌آباد «شهدای شرقی» است.

سال ٩٣ بود که در راستای زیباتر کردن خیابان شهدا طرح نورپردازی آن به طول ۵٠٠ متر و با هزینه‌ای حدود یک میلیارد تومان افتتاح شد. قرار بود با برنامه ریزی صورت گرفته نورپردازی زیبای این خیابان در نهایت در افزایش ساعت کاری بازار و همچنین زیباتر شدن شب‌های خرم‌آباد و جذب گردشگر موثر باشد، طرحی که در آن مقطع مورد استقبال نیز قرار گرفت.

اما با گذشت چند سال از افتتاح طرح نورپردازی خیابان شهدا کم‌کم شاهد بودیم که لامپ‌های رنگارنگ آن کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد به نحوی که در یکی دو سال گذشته تقریبا این لامپ‌های گران قیمت بطور کامل خاموش شده است.

خیابان شهدای شرقی خرم‌آباد اما در یک سال و نیم گذشته بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است چراکه با وجود عرض کم و ترافیک بالا، شاهد اجرای طرح غیر اصولی تعریض پیاده رو و کاهش عرض خیابان بودیم.

متاسفانه علیرغم انتقادهای فراوانی که در بدو اجرای تعریض پیاده رو و کاهش عرض خیابان شهدای شرقی به عنوان یکی از پر ترددترین خیابان‌های شهر انجام شد، اما شورای شهر و مدیران وقت شهرداری گوش شنوایی نداشته و طرح مورد نظر را اجرا کردند.

حواشی این خیابان اخیرا وارد فاز تازه‌ای شده است و گفته می‌شود بابت اجرای طرح غیر اصولی تعریض پیاده‌روی شهدا هزینه میلیاردی صورت گرفته و شهرداری پول گزافی پرداخت کرده است، موضوعی که گفته می‌شود با اصرار برخی از اعصاب شورای شهر سابق و مدیران اسبق شهرداری انجام شده و نیازمند بررسی بیشتر است.

در عین حال به‌تازگی گفته شده است که اجرای غیر اصولی طرح تعریض پیاده رو به نورپردازی خیابان شهدا آسیب زده و در واقع دلیل خاموشی همیشگی لامپ‌های رنگارنگ و زیبای این مسیر نیز همین طرح غیراصولی است.

 نکته‌ای که باعث حساسیت بیشتر در این ماجرا می‌شود این است که با وجود اینکه هنوز مدت زیادی از اجرای طرح تعریض پیاده رو در خیابان شهدا نمی‌گذرد، به دلیل مشکلات زیادی که این طرح در افزایش ترافیک و سخت شدن تردد مردم ایجاد کرده است اخیرا برخی کارشناسان و متخصصان حوزه ترافیک خواستار برگرداندن پیاده رو به شرایط اولیه شده‌اند.

از آنجایی که اجرای غیر اصولی این طرح مشکلاتی را برای مردم در بحث تردد و افزایش ترافیک ایجاد کرده است شاید بهتر باشد که مدیران شهری شهامت پذیرش این اشتباه را داشته و نسبت به اصلاح پیاده رو و بازگرداندن مسیر به شرایط اولیه اقدام کنند.

اما آنچه در این بین حتما باید مورد توجه قرار گرفته و از سوی سازمان بازرسی، دادستانی و سایر نهادهای نظارتی مورد بررسی قرار گیرد این است که چه کسانی با اعمال فشار و با لابی‌گری شهرداری را وادار به اجرای طرحی غیر اصولی و پرداخت هزینه میلیاردی از بیت المال کرده‌اند؟

آیا شهرداری پیش از اجرای این طرح پر حاشیه نسبت به مباحث ترافیکی و تبعات آن در افزایش ترافیک هسته مرکزی شهر نظر کارشناسان و متخصصان را مورد توجه قرار داده است؟

سوال اساسی این است که در صورت مسجل شدن بیهوده بودن طرح تعریض پیاده‌رو و حذف آن، چه کسی پاسخگوی هزینه‌های میلیاردی تحمیل شده به شهرداری خواهد بود و اگر تخلفی در این زمینه رخ داده چگونه با متخلفین برخورد خواهد شد؟

در هر صورت انتظار می‌رود مشکلات این خیابان هر چه سریع‌تر رفع شده و مباحث مطرح شده از سوی نهادهای نظارتی بررسی شود و نتیجه آن به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام/