آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » پیشنهاد سردبیر » چندرسانه ای » حوادث » خبر مهم
کد خبر : 28804
پنجشنبه - ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷

ماجرای خودسوزی دست فروش خرم‌آبادی شفاف سازی شد+فیلم

در پی مقابله ماموران شهرداری خرم‌آباد با سد معبر دستفروشان در میدان امام حسین(ع) یک دست‌فروش اقدام به خودسوزی کرد که با کمک مردم نجات یافت.

ماجرای خودسوزی دست فروش خرم‌آبادی شفاف سازی شد+فیلم

به گزارش وارک نیوز، روز گذشته در راستای جلوگیری از سد معبر توسط دست‌فروشان، ماموران شهرداری در میدان امام حسین(ع) خرم‌آباد به دست فروشان تذکر می‌دهند که بساط خود را در محل تردد شهروندان پهن نکنند.

در این بین، میان ماموران شهرداری با یک دست‌فروش درگیری رخ می‌دهد که نهایتا فرد دست‌فروش اقدام به خودسوزی می‌کند.

در همین راستا مسئولان در این مورد شفاف سازی کرده اند.

فرد مذکور به دلیل مقاومت با نیروهای شهرداری در گیر و اقدام به خودسوزی می‌کند

فرماندار خرم آباد در همین راستا در جمع خبرنگاران در خصوص خودسوزی یک دستفروش در خرم‌آباد اظهار کرد: با توجه به اینکه براساس قانون سد معبرخلاف است و در شهرداری‌ها واحدی به نام مقابله با سد معبر فعال وجود دارد که براساس قانون انجام وظیفه می‌کنند.

وی ادامه داد: در این راستا اکیپ مقابله با سد معبر به دستفروشان میدان امام حسین (ع) شهرستان خرم‌آباد برای جمع کردن بساطشان و جلوگیری از سد معبر تذکر می‌دهند.

جعفر طولابی عنوان کرد: پس از تذکر نیروهای شهرداری به دستفروشان منطقه، دستفروشان اقدام به جمع کردن بساط می کنند اما فرد مذکور به دلیل مقاومت با نیروهای شهرداری در گیر و اقدام به خودسوزی می‌کند.

وی با بیان اینکه پس از خودسوزی با کمک ماموران شهرداری بلافاصله آتش خاموش می‌شود و دستفروش را به بیمارستان منتقل می‌کنند، افزود: فرد مذکور در ناحیه دست و صورت دچار سوختگی می‌شود و هم اکنون حال عمومی این دستفروش خوب است.

این مسئول اظهار داشت: از شهرداری درخواست کرده ایم با توجه به شرایط اقتصادی مردم در جمع‌آوری بساط دستفروشان با احترام برخورد کرده و سعی شود با منطق و در حد تذکر اقدام کنند، البته دررابطه با اتفاق روز گذشته نیروهای شهرداری مدعی هستند برخورد فیزیکی اتفاق نیفتاده است.

بیانیه شهرداری خرم آباد

شهرداری خرم آباد نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به نارضایتی و درخواست عموم مردم از وضعیت سد معبر در میدان امام حسین(ع) ، شهرداری با آگاهی از وضعیت اقتصادی و شغلی شهروندان خرم‌آبادی با ایجاد بازارچه‌های محلی روزانه و هفتگی در نقاط مختلف شهر هیچگاه درصدد استفاده از ابزارهای قهری برای رفع سد معبر نبوده و همواره با درک شرایط اقتصادی موجود در صدد ساماندهی وضعیت تردد شهروندان بوده است.

این بیانیه می‌افزاید: در همین راستا پرسنل شهرداری شب گذشته بنا به وظیفه خود بدنبال جلوگیری از سد معبر و رفع مشکل تردد شهروندان در میدان امام حسین(ع) بودند که متاسفانه این شهروند عزیز در اقدامی غیرقابل پیش‌بینی اقدام به خودسوزی نموده که همکاران ما در شهرداری منطقه سه به محض اقدام فوق با جانفشانی هر اقدامی که برای نجات جان این شهروند عزیز لازم بود را به کار گرفتند.

این بیانیه اضافه می‌کند: چنانکه در این حین یکی از پرسنل شهرداری نیز خود گرفتار آتش و دچار سوختگی شد. در حال حاضر هر دو جهت طی کردن مراحل درمانی به بیمارستان منتقل گردیده و با توجه به صدمات سطحی، خوشبختانه در وضعیت مناسبی قرار دارند.

در این بیانیه آمده است: شهرداری به عنوان یک نهاد خدمات رسان به مردم، همواره بدنبال رفع دغدغه شهروندان بوده و تاسف خود را از حادثه رخ داده ابراز می‌دارد.