آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » یادداشت
کد خبر : 28691
سه شنبه - ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

تجمل گرایی سدی محکم بر سر راه ازدواج جوانان  

متاسفانه تجمل گرایی به مانعی محکم بر سر راه ازدواج جوانان تبدیل شده و مشکلات زیادی را برای آنها بوجود آورده است.

تجمل گرایی سدی محکم بر سر راه ازدواج جوانان  
وارک نیوز، صبا نصرالهی راد- کارشناس ارشد حقوق
امروزه یکی از اساسی ترین موانع پیشروی ازدواج جوانان را باید تجمل گرایی خانواده ها دانست.
یه بیان دیگر زندگی تجملی باعث شده تا جوانان نتوانند به راحتی ازدواج کنند و نتیجه این امر نیز چیزی جز افزایش سن ازدواج و عدم رغبت جوانان به ازدواج نیست.
این در حالی است که در آموزه های دین مبین اسلام بازها و بازها مسلمانان از تجمل گرایی نفی شده اند.
همین تجمل گرایی باعث شده تا اغلب زوج های جوان برای گرفتن مراسم ازدواج با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم کنند و فشار روحی و مادی قابل توجهی را تحمل کنند.
زندگی بدور از تحمل گرایی و چشم و هم چشمی بسیار بهتر از زندگی پر از تجمل است امری که متاسفانه در خانواده های ما باب شده است.
به هر حال اکنون جوانان با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند و بایستی برای حمایت از آنها خانواده ها ازدواج آسان و بدور از تجمل را بپذیرند تا زوج های جوان با فشار کمتری زندگی مشترک خود را آغاز کنند.
در گذشته زوج های جوان بسیار آسان و بدون از تجمل گرایی زندگی را آغاز می کردند و همین موضوع باعث میشد زندگی به مراتب بهتر و شیرین تری را تجربه کنند.
اما برخی از خانواده ها آنچنان غرق در تحمل گرایی شده اند که زوج جوان باید تا مدت ها پس از برگزاری مراسم خود گرفتار پرداخت قرض هایش باشد.
به همین دلیل دوری از تجمل گرایی مطمنا باعث افزایش ازدواج جوانان و کاهش سن ازدواج خواهد شد.
انتظار می رود خانواده ها نیز در این امر خطیر فرزندان خود را همراهی کرده تا با خیال راحت و بدون دغدغه زندگی مشترک خود را آغاز کنند.