آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 2841
یکشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸

عملیاتی شدن ۱۱۸ مصوبه ستاد تسهیل در پنج ماهه نخست سال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در پنج ماهه نخست سال ۴۰ واحد اقتصادی کوچک و متوسط احیا شده است.

به گزارش وارک نیوز محمدرضا صفی‌خانی عصر یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان ضمن اشاره به برگزاری نود و ششمین جلسه این کارگروه، اظهار کرد: استان لرستان با پرداخت ۱۳ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان تسهیلات در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین استان لرستان با معرفی ۲۴۶ واحد و پروژه با اعتباری بالغ بر۴۴۳ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان بعد از اصفهان در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به فعالیت این سازمان در پنج ماهه نخست سال جاری، بیان داشت: تعداد ۳۵۳ مصوبه طی ۸۶ جلسه انجام شده که از این میزان ۱۱۸ مورد عملیاتی شده و در خصوص مصوبات اجرا شده استان لرستان در رتبه دوم کشور قرار دارد.

 

صفی‌خانی تصریح کرد: تعداد یک هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در لرستان وجود داشته که در سال گذشته ۵۸۲ میلیارد تومان تسهیلات مستقیم و بهین‌یاب پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه در پنج ماهه نخست سال ۴۰ واحد کوچک و متوسط راکد احیا شده، یادآور شد: در بخش کشاورزی ۴۹۶ طرح به افزایش تولیدی به میزان میانگین ۵۰ درصد دست یافته‌اند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تاکید کرد: لرستان از نظر عملکرد کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان استان دوم برتر کشور معرفی شده و پیش‌بینی می‌شود این رتبه تا پایان سال جاری نیز حفظ شود./فارس