آخرین اخبار » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » ورزشی
کد خبر : 28189
شنبه - ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹

لرستان از نبود خانه تخصصی هندبال رنج می برد

رییس هیات هندبال لرستان یکی از مهمترین چالش های پیشروی هندبال استان را نبود خانه تخصصی این رشته ورزشی عنوان کرد و خواستار توجه ویژه مسوولان برای تحقق این امر به عنوان مهمترین مطالبه هندبالیست های لرستانی شد.

لرستان از نبود خانه تخصصی هندبال رنج می برد

وارک نیوز-میثم عبداله زاده: استان لرستان از دیرباز به عنوان مهد هندبال و یکی از قطب های این رشته ورزشی در کشور به شمار رفته و در دو دهه 60 و 70 این رشته رونق بسیار زیادی در این دیار داشته است.

با این وجود در سالهای گذشته هندبال از روزگار اوجش فاصله گرفته ؛ اما پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار زیادی در حوزه نیروی انسانی در رشته هندبال لرستان وجود دارد.

برای بررسی آخرین وضعیت رشته هندبال لرستان گپ و گفتی با علی دهقانی رئیس هیات هندبال این استان انجام داده ایم.

از رشته هندبال لرستان بیشتر برایمان بگوید؟

از خرداد ۹۸ مسوولیت هیات هندبال استان را بر عهده گرفته ایم و از همان ابتدا اقدامات لازم جهت بازسازی و تجهیز هیات هندبال استان لرستان انجام شد.

هیات هندبال استان سابقه طولانی دارد و دهه شصت را باید به عنوان دهه طلایی هندبال لرستان دانست و بزرگان زیادی در این مدت زمان پرورش یافته اند.

چه اقداماتی برای بهبود وضعیت این رشته انجام داده اید؟

در ۷ ماهه ابتدایی سال ۹۸ قبل از شیوع کرونا اقدامات مختلفی در دستور کار قرار گرفت به عنوان نمونه برای اولین بار داوران استان لرستان در مسابقات مختلف حضور یافته و در این مدت شاهد حضور ۳۰ هندبالیست لرستانی در مقاطع سنی مختلف در تیم های ملی بوده ایم.

۲۵ بازیکن لرستانی در لیگ برتر و یک یک در تیم های مختلف در حال فعالیت هستند، بهترین دروازه بانی هندبال کشور سعید حیدری راد هندبالیست لرستانی بوده و در لیگ رومانی در حال فعالیت است، مربیان لرستانی نیز در تیم های مختلف در حال فعالیت اند.

خوشبختانه برای اولین بار کارهای تشکیلاتی در هیات هندبال صورت گرفته و کمیته های مختلف فعال شده اند و بالغ بر ۴۰ نفر در هیات هندبال لرستان و شهرستان ها در حال فعالیت هستند.

تمام تلاشمان بر این است که لرستان به روزهای طلایی دهه ۶۰ خود بازگردد که تحقق این امر در گرو ایجاد خانه هندبال استان و کمک مسوولان است.

هندبال

هندبال لرستان زیرساخت لازم را دارد؟

متاسفانه نبود خانه هندبال لرستان به یک چالش اساسی برای ورزشکاران این رشته تبدیل شده و با وجود اقدامات مختلف هنوز موفق به ایجاد خانه هندبال نشده ایم.

ماه های گذشته تمرینات و برنامه ها با جدیت بیشتری در حال انجام است.

در زمینه استعدادیابی چه اقداماتی انجام داده اید؟

کمیته استعدادیابی هیات هندبال لرستان هم اکنون فعال و با جدیت به کار خود ادامه داده تا شاهد جذب نوجوانان و نونهالان مستعد در این رشته ورزشی باشیم‌.

رقابت‌های هندبال لیگ دسته یک در گروه ب با حضور تیم‌های بافق یزد، درنا مراغه، ثامن الحج اراک، ۷۴ کرمانشاه و تیم خرم‌آباد ۲۲ آذرماه در سالن شهید چاغروند مجموعه ورزشی تختی این شهرستان برگزار می‌شود.

 

سخن آخر:

رشد رشته هندبال در گرو حمایت مسولان برای تامین زیرساخت های لازم به خصوص خانه تخصصی هندبال است که امیدواریم مدنظر قرار گیرد.