آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 2793
چهارشنبه - ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶

افزایش کرایه تاکسی موجب نارضایتی شهروندان شده است/ساماندهی حمل و نقل شهری مهم‌تر از افزایش بدون توجیه قیمت کرایه‌ها است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر خرم‌آباد گفت:اگر می‌خواهیم به صنف تاکسی‌داران کمک کنیم، ساماندهی حمل و نقل شهری مهم‌تر از افزایش بدون توجیه قیمت کرایه‌ها است.

به گزارش وارک نیوز به نقل از فارس علی ماکنعلی شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر خرم‌آباد عنوان کرد: تدوین سیاست‌های راهبردی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای حل مشکلات ترافیکی و حمل و نقل خرم‌آباد و همچنین استفاده از به افراد توانمند و نخبه در این راستا از جمله برنامه‌های این کمیسیون محسوب می‌شود.

 

 

وی به موضوع افزایش کرایه تاکسی در شهر خر‌م‌آباد اشاره کرد و افزود: با افزایش کرایه تاکسی‌ها شاهد نارضایتی و اعلام شکایت شهروندان به شورای شهر بوده‌ایم که با توجه به بالا بودن حجم شکایات این موضوع در کمیسیون خدمات شهری مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت در صحن شورای شهر به رای گذاشته می‌شود.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر خرم‌آباد اظهار داشت: افزایش نرخ کرایه‌ها در برخی از مسیرها توجیه‌پذیر نیست، به عنوان مثال افزایش ۷۰ درصدی کرایه مسیر میدان امام حسین به بدرآباد قابل پذیرش و توجیه پذیر نیست.

 

 

وی خاطرنشان کرد: افزایش ۱۵ درصدی کرایه تاکسی که شورای قبل آن را به تصویب رسانده منطقی است، اما اینکه در حال حاضر شاهد افزایش ۴۰ تا ۷۰ درصدی کرایه برخی مسیرها هستیم قابل توجیه نیست.

 

 

ماکنعلی گفت: اگر می‌خواهیم به صنف تاکسی‌داران کمک کنیم، ساماندهی حمل و نقل شهری مهم‌تر از افزایش بدون توجیه قیمت کرایه‌ها است.

 

 

وی عنوان کرد: مسافرکشی ماشین‌های شخصی و پلاک‌های غیربومی در خرم‌آباد عرصه را بر رانندگان تاکسی بسته است که این موضوع حتما باید ساماندهی شود.

 

 

عضو شورای شهر خرم آباد افزود: ما به دنبال برگشت به قیمت‌های اولیه کرایه نیستیم، اما معتقدیم که افزایش قیمت‌ها باید به صورت تدریجی صورت بگیرد.