آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 2671
شنبه - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵

کشاورز پلدختری با حفر چاه به جای آب به آتش رسید

چاه عمیق حفاری شده توسط یک کشاورز روستای سراب حمام از توابع شهرستان پلدختر در عمق ۳۶ متری زمین به جای آب، آتش از آن بیرون آمد.

 دهیار روستای سراب حمام پلدختر گفت: این کشاورز و شرکا حین حفر چاه عمیق در زمین کشاورزی خود طی دو مرحله با فوران آتش روبرو شدند.

شریف خاتمی افزود: گازهای مردابی موجود در این عمق از زمین موجب بروز آتش‌سوزی و سرایت آن به ۱۰ متر بالاتر از سطح زمین شد.

 

 

 

 

وی گفت: این آتش با اقدام به موقع آتش‌نشانی روستای سراب حمام در مرحله اول بلافاصله مهار و در مرحله دوم طی یک عملیات با گذشت دو ساعت  مهار شد که هنوز در این عمق از زمین گاز از محل چاه به بیرون متصاعد می‌شود.

 

 

 

 

مسئول واحد آتش نشانی شهرداری پلدختر گفت: با اطلاع از وقوع این آتش‌سوزی نیروهای آتش‌نشانی بلافاصله با یک دستگاه خودرو آتش نشانی به محل وقوع  در روستای مورد نظر اعزام شده که با کمک آتش‌نشانی محل موفق به مهار آتش شدند.

 

 

 

رئیس شرکت گاز پلدختر نیز در ادامه با اشاره به دلیل بروز آتش‌سوزی، گفت: وقوع این آتش‌سوزی هیچ ارتباطی به خطوط گاز در منطقه با وجود ۳۰۰ متر فاصله از محل لوله کشی گاز ندارد و بر اثر عملیات ناشی از حفاری چاه عمیق کشاورزی توسط ماشین‌آلات حفاری اتفاق افتاده است .

 

 

 

 

حمیدرضا کبودی افزود: بلافاصله پس از با خبر شدن از موضوع آتش سوزی از سوی خبرنگار فارس در پلدختر تیمی از سوی  شرکت گاز شهرستان  به روستای سراب حمام اعزام شد.

 

 

 

رئیس شرکت گاز پلدختر گفت: پس از بررسی‌های انجام شده  مشخص شد این انفجار و آتش سوزی در اثر  نشت گاز مردابی (H2S)  است که گازی بسیار خطرناک و سمی بوده که بر اثر جرقه‌های ناشی از ماشین‌آلات حفر چاه کشاورزی ایجاد شده است./فارس