آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 2621
چهارشنبه - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

اخذ مجوز قطعی دانشکده داروسازی تحولی عظیم در نظام آموزش پزشکی لرستان

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اخذ مجوز قطعی دانشکده داروسازی تحولی عظیم در نظام آموزش پزشکی لرستان است.

به گزارش وارک نیوز ابوالفضل عباس‌زاده در همین راستا بیان کرد: خوشبختانه رشدی که دانشگاه علوم پزشکی لرستان از چهار سال گذشته تاکنون در حوزه آموزش داشته، به لحاظ کمی و کیفی مناسب ارزیابی می‌شود.

 

 

وی ادامه داد:اخذ دو مجوز قطعی دانشکده‌های دندانپزشکی و داروسازی یکی از اقدامات مهم معاونت آموزش علوم پزشکی بود که با پتانسیل‌های لرستان ضروری به نظر می‌رسید که محقق شد.

 

 

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: البته ما موافقت اصولی این دانشکده را در سال ۱۳۹۳ به دست آورده و از همان سال پذیرش دانشجو را آغاز کردیم و امسال چهارمین سالی خواهد بود که در رشته‌ی داروسازی دانشجو پذیرفته می‌شود.

 

 

 

عباس‌زاده گفت: با کسب مجوز قطعی این دانشکده می‌توان جذب هیأت علمی داشت که این اقدام موجب ارتقا سیستم آموزشی خواهد شد.

 

 

 وی همچنین عنوان کرد: در حوزه اخذ مجوز ارائه رشته‌های کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد فوق‌العاده عمل کرده و رشد چند برابری نسبت به دوره‌های گذشته داشته‌ایم.

 

 

این مسئول در ادامه به کسب مجوز رشته‌های دستیاری از یک رشته به چهار رشته اشاره کرد و گفت: تا سال گذشته  تنها یک رشته دستیاری داخلی که آن هم مشترک با دانشگاه جندی شاپور بود، داشتیم اما اکنون چهار رشته که به جز داخلی، اطفال، بیهوشی و جراحی عمومی بوده را نیز حاصل کردیم که در نوع خود فوق‌العاده بوده است.

 

 

 

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان برنامه اعتباربخشی درونی و بیرونی مراکز آموزشی درمانی را که چند سالی است آغاز شده از برنامه‌های مفید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قلمداد کرده و روند اجرای آن در استان را مثبت ارزیابی کرد.

 

 

 

عباس‌زاده اظهار داشت: هفته گذشته گروه ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بررسی وضعیت مراکز آموزشی درمانی به لرستان سفر کردند که خوشبختانه عملکرد دانشگاه را در این بخش مثبت دانستند.

 

 

 

وی ابراز امیدواری کرد در رتبه بندی خدمات آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ دو کشور که به زودی اعلام خواهد شد لرستان جایگاه خوبی را به دست آورد.

 

 

این مسئول افزود: در طی سه سال گذشته در ارتقا رتبه علمی اساتید نیز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم که می‌توان به رشد هشت برابری تعداد اساتید تمام و رشد ۳۰ درصدی دانشیار اشاره نمود.

 

 

 وی همچنین گفت: در حوزه آموزش دانشجویان نیز کسب عناوین علمی در المپیادهای دانشجویی، کسب رتبه‌های برتر در آزمون علوم پایه و پره انترنی و البته درصد بالای قبولی در پذیرش دانشجویان در آزمون دستیاری بسیار چشمگیر بوده است.

 

 

 

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: لرستان پتانسیل‌های بالایی به ویژه در حوزه آموزش دارد که از آن جمله می‌توان به رشد و ارتقا مرتبه علمی اعضای هیأت علمی، ظرفیت‌های علمی بومی که در سایر استان ها فعالیت دارند و خیل عظیم دانشجویان لرستانی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی اشاره کرد.

 

 

وی افزود: ما باید بستر حضور ظرفیت‌های علمی بومی را دراستان فراهم کنیم که قطعا باعث رشد و توسعه آن می‌شود./وبدا