آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 2581
چهارشنبه - ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲

پروژه مجتمع تولید مرغ مادر گوشتی شهرستان چگنی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی

پروژه مجتمع تولید مرغ مادر گوشتی شهرستان چگنی با ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای ۲۹۰۰ نفر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

به گزارش وارک نیوز ،سازمان اقتصادی کوثر در سال ۶۷ و با هدف مدیریت دارایی‌ها و سهام و املاک بنیاد شهید شروع به کار کرد و در حال حاضر فعالیت خود را به حوزه‌های مختلف اقتصادی گسترش داده است بگونه‌ای که در ۵ حوزه به صورت جدی فعالیت می‌کند.

یکی از مهمترین حوزه‌های فعالیت این سازمان در بخش کشاورزی و در حوزه طیور است بگونه‌ای که در حال حاضر چندین مجتمع تولید مرغ گوشتی در سراسر کشور از سوی این سازمان احداث شده است.

 

 

 

احداث این نوع پروژه‌ها در با توجه به ماهیتی که دارند کاملا همگام با اقتصاد مقاومتی بوده و موجب رونق اقتصاد داخلی و ایجاد اشتغال در جوامع محلی می‌شوند.

 

 

پروژه تولید مرغ مادر گوشتی ماهان شهرستان چگنی یکی از پروژه‌های این سازمان در حوزه طیور است که عصر امروز با حضور رییس سازمان بنیاد شهید،قائم مقام سازمان اقتصادی کوثر،استاندار لرستان و جمعی از مسوولان لرستان در منطقه محروم شهرستان چگنی افتتاح شد.

 

به گفته مسوولان سازمان اقتصادی کوثر این پروژه بزرگترین و مجهزترین پروژه تولید مرغ گوشتی مادر در کشور است که در ۲ مزرعه احداث شده است.

 

 قائم مقام سازمان اقتصادی کوثر در همین راستا بیان داشت:سازمان اقتصادی کوثر در حوزه طیور فعالیت جدی دارد و این پروژه که امروز در زمینی به مساحت ۲۴ هکتار و با سرمایه گذاری ۳۳ میلیارد تومان افتتاح شد بزرگترین و مجهزترین پروژه از نوع خود در کشور است.

 

 

 

مالک رحمتی با بیان اینکه احداث مجتمع‌های تولید مرغ گوشتی در نقاط مختلف کشور با هدف پدافند غیر عامل انجام شده است،اظهار داشت:با افتتاح پروژه مجتمع مرغ گوشتی ماهان شهرستان چگنی ۱۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۲ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است.

 

وی افزود:این پروژه دارای ۱۸ سوله بوده و در آن ۱۰۰ هزار مرغ گوشتی پرورش داده می‌شود که ماحصل آن تولید ۱۴ میلیون جوجه برای پرورش در مرغ داری‌های لرستان و استان‌های همجوار است.

 

قائم مقام سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه محصولات این پروژه با هدف صادرات به عراق تولید خواهد شد،عنوان کرد:سازمان اقتصادی کوثر بر سرمایه گذاری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته چون لرستان توجه جدی دارد.

 

رحمتی احداث مجتمع تولید گوشت مرغ مادر چگنی را مصداق بازر اقتصاد مقاومتی دانست و گفت:بر این اساس سازمان اقتصادی کوثر بیشترین سرمایه‌گذاری خود در کشور را در استان لرستان در دست اجرا دارد بگونه‌ای که ۳ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال پروژه در دست اجرا در لرستان وجود داریم که پروژه برج‌های دوقلوی کیو به عنوان بزرگترین پروژه غرب کشور این سازمان در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه این سازمان اقتصادی در حوزه آبزی پروری در لرستان حضور جدی پیدا کرده است عنوان کرد:این سازمان در حوزه تولید محلول‌های تزریقی و سرم‌سازی در بروجرد یک طرح در حال بررسی دارد.

 

این مسوول رویکرد سازمان اقتصادی کوثر را استفاده از فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران در پروژه‌های خود برشمرد و گفت:در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد نیروهایی که در پروژه‌های سازمان اقتصادی کوثر فعالیت دارند از خانواده شهدا و ایثارگران هستند./فارس