آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 2536
شنبه - ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵

استقرار ۳۳ درصد صنایع لرستان در بروجرد/صدور ۱۱۶پروانه‎بهره‎برداری در سال ۹۵

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۳۳ درصد صنایع استان لرستان در شهرستان بروجرد استقرار و تمرکز دارند.

به گزارش وارک نیوز محمدرضا صفی‎خانی عصر امروز در شورای اشتغال استان لرستان که به میزبانی بروجرد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: از مجموع یکهزار و ۶۳۵ فقره پروانه‎بهره‎برداری در لرستان، ۴۵۲ فقره معادل ۳۳ درصد صنایع لرستان به شهرستان بروجرد تعلق دارد.

 

 

 

وی عنوان کرد: ۱۹۲ طرح نیمه تمام صنعتی با پیشرفت بالای ۶۰ درصدی در لرستان وجود دارد که از این مجموع ۶۴ طرح معادل ۳۳ درصد  در شهرستان بروجرد مستقر هستند، به این ترتیب از مجموع ۷ هزار و ۱۴ شغلی که با بهره‎برداری از این طرح‎ها ایجاد می‎شود، ۳۵٫۷ درصد آنها مربوط به شهرستان بروجرد است.

 

 

 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه سال گذشته یکی از بهترین سال‎ها در زمینه پروانه‎های بهره‎برداری بود، تاکید کرد: سال گذشته ۱۱۶ فقره پروانه بهره‎برداری با سرمایه‎گذاری بالغ بر یکهزار و ۴۰ میلیارد تومان در لرستان صادر و برای یکهزار و ۳۲۵ نفر ایجاد شغل شده است.

 

 

 

صفی‎خانی تاکید کرد: به این ترتیب سال گذشته ۱۸ درصد در تعداد، یکهزار و ۱۴۹ درصد در سرمایه و ۹۲ درصد رشد را در زمینه صدور پروانه‎های بهره‎برداری در استان لرستان شاهد بودیم، به این ترتیب لرستان در طول ۲۱ سال از رتبه ۲۷ به رتبه ۲۳ کشوری ارتقاء یافته است.

 

 

 

وی تصریح کرد: بدون شک این مهم سال ۹۵ در سایه تعامل مدیر ارشد استان، مدیران دستگاه‎های اجرایی و بانک‎های عامل محقق شد.

 

 

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال پیش‎بینی شده است که در حوزه صنعت یکهزار و ۱۷ شغل با سرمایه‎گذاری ۵۲۸ میلیارد تومانی در شهرستان بروجرد ایجاد شود، البته تاکنون ۲۳۰ شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

 

 

 

 

صفی‎خانی با اشاره به اینکه سال گذشته در حوزه صنعت تعهد اشتغال تحقق ۱۰۵ درصدی به خود دید، افزود: امید است که امسال نیز بیش از تعهد پیش‎بینی شده محقق شود.

 

 

 

وی تصریح کرد: در صورتیکه ۶۴ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بروجرد تکمیل شوند، ۲ هزار و ۵۱۰ شغل در حوزه صنعت این شهرستان ایجاد می‎شود، بر این اساس باید اعتبار مورد نیاز به منظور تکمیل این طرح‎ها به بروجرد اختصاص یابد.

 

 

 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار کرد: در کنار تکمیل نیمه تمام، امسال احیای ظرفیت‎های راکد در حوزه صنعت را نیز در دستور کار داریم.

 

 

 

صفی‎خانی خاطر نشان کرد: از مجموع ۵۴ طرحی که برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‎ها معرفی شده‎اند، ۲۱ طرح با مجموع اعتبار ۶۵ میلیارد تومان مربوط به شهرستان بروجرد هستند./فارس