اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » شهری
کد خبر : 25
سه شنبه - ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۰

شهردار خرم آباد خبر داد؛نصب تندیس سوارکار کاسی در پارک شریعتی/ تندیس سوارکار کاسی نماد دلاوری های مردم لرستان در برابر مهاجمان بیگانه است

  به گزارش وارک نیوز یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم آباد با اشاره به نصب تندیس سوارکار کاسی در پارک شریعتی می گوید: یکی از سیاست های ما نصب نمادها ، تندیس و سردیس های متناسب با فرهنگ‌ بومی مردم لرستان در سطح شهر است. وی آشنایی نوجوانان و جوانان با هویت دینی ، ملی […]

 

به گزارش وارک نیوز یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم آباد با اشاره به نصب تندیس سوارکار کاسی در پارک شریعتی می گوید: یکی از سیاست های ما نصب نمادها ، تندیس و سردیس های متناسب با فرهنگ‌ بومی مردم لرستان در سطح شهر است.

وی آشنایی نوجوانان و جوانان با هویت دینی ، ملی و قومی را بهترین شیوه برای مقابله با هجوم فرهنگ های بیگانه می داند و تأکید می کند: آشنایی مردم ما با تمدن و فرهنگ پرافتخار و دیرین خود باعث ایجاد خودباوری و پرورش تعلق و احساس مسئولیت بیشتر آنها در مقابل دیار و سرزمین خود خواهد شد‌.

وی عنوان می کند: بدون شک پارک شریعتی خرم آباد مکان شناخته شده ای برای هموطنان، به خصوص مهمانان نوروزی و راهیان نور است که در مقابل دژ شاپورخواست قلعه فلک‌الافلاک قرار گرفته است.

این مسوول می افزاید: همچنین این پارک در مسیر یکی از پرتردد ترین محورهای مواصلاتی شمال_جنوب کشور قرار دارد، شهرداری خرم آباد برای نشان دادن یکی از ویژگی های مردم لرستان که دلاوری و ایستادگی در برابر مهاجمان بیگانه ای است که در منطقه خاورمیانه جولان داده اند از یکی از دست ساخته های هنرمند خرم آبادی محمد نجم سهیلی بهره برده است.

شهردار خرم آباد می گوید:لباس ،کفش، کلاه ، تبر زین و تزیینات اسب بر اساس مفرغ های لرستان و با توجه به واقعیات منطقه لرستان طراحی و ساخته شده اند.

بیرانوند ادامه می دهد: ارتفاع تندیس پنج متر است جنس آن از بتن مسلح و با نام سوارکار کاسی در کنار بزرگراه شریعتی نصب شده است که در مقابل دژ باستانی شاپورخواست (فلک الافلاک) قرار داد.

شایان ذکر است شهرداری خرم آباد در راستای سیاست خود مبنی بر استفاده از آثار هنری و نمادهای بومی در سطح شهر تاکنون اقدامات متعددی را انجام داده است که از آن جمله می توان به نصب سردیس های مفرغ در باغ مفرغ خرم آباد ، نصب مجسمه حیوانات بومی لرستان در پارک پرچم و دیگر پارکها ، ساخت مجسمه #شیردال جهت نصب در یکی از پارک های سطح شهر و … اشاره نمود.

خبر از روزبه سردار نژاد