آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار
کد خبر : 2473
یکشنبه - ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵

هوای لرستان گرم‌تر می‌شود

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: موج جدیدی از گرمای فصل تابستان در راه است.

به گزارش وارک نیوز،محمد ناصر هاشمی با اشاره به اینکه امسال تابستان گرمی را در پیش داریم، اظهار داشت: موج جدیدی از گرما به تدریج از روزهای آینده وارد استان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی سه روز اخیر هوای استان با کاهش تقریبی دو درجه‌ای دمای هوا در استان روبه رو شدیم، یادآور شد: علاوه بر ورود موج جدید افزایش دما در استان، احتمال ورود موج جدید از ریزگردها به استان نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی لرستان در رابطه با گرم‌ترین و سردترین شهرستان در استان لرستان، عنوان کرد: شهرستان پلدختر، با دمای ۴۳ درجه سانتیگراد بالای صفر، امروز و دیروز گرم‌ترین شهرستان استان لرستان است.

هاشمی اضافه کرد: شهرستان‌های نورآباد و الیگودرز نیز با دمای حداکثر ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهرستان‌های استان لرستان هستند.

وی در ادامه با اشاره به کمبود آب در تابستان، گفت: سال گذشته میزان بارش‌ها در لرستان ۴۸۱ میلی‌متر بود و امسال این میزان ۴۱۰ میلی‌متر بود.

مدیر کل هواشناسی لرستان یادآور شد: امسال با کاهش ۱۹ درصدی بارش باران در لرستان مواجه بودیم، لذا مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا در طی تابستان گرمی که در پیش داریم، با کمبود آب مواجه نشویم.