آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 2432
جمعه - ۲۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴

دولت به بهانه بار مالی از استخدام معلمان حق‌التدریس شانه خالی نکند

نمایده مردم دورود و ازنا در مجلس با انتقاد از بلاتکلیفی معلمان حق‌التدریس خواستار آن شد که دولت به بهانه بار مالی از استخدام معلمان حق‌التدریس شانه خالی نکند.

به گزارش وارک نیوز مجید کیان پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اینکه بلاتکلیفی معلمان حق‌التدریسی شایسته کشور نیست، گفت: دولت وضعیت حق‌التدریس‌ها را هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف کند زیرا این افراد امنیت شغلی نداشته و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

حق التدریسی ها باید مانند معلم رسمی مورد احترام قرار گیرند و نباید در حق آنان احجاف کرد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حق‌التدریسی‌ها باید مانند معلم رسمی مورد احترام قرار گیرند و نباید در حق آنان احجاف صورت گیرد، افزود: وزارت آموزش و پرورش باید این موضوع را در اولویت قرار داده و همچنین کمیسیون آموزش مجلس نیز در این رابطه به صورت جدی ورود کند.

تعیین تکلیف وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی  از وظایف مهم و اولویت های دولت دوازدهم باشد.

کیان پور با یادآوری اینکه تعیین تکلیف وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی باید از وظایف مهم و اولویت‌های دولت دوازدهم باشد، تصریح کرد: متاسفانه علاوه بر حق‌التدریسی‌ها بخش عمده‌ای از کارکنان دولت از نحوه انعقاد قرارداد خود ناراضی هستند بنابراین لازم است مجلس با استفاده از ابزارهای قانونی برای تعیین تکلیف وضعیت آنها اقدام کند.

 اجرای عدالت اجتماعی در بحث استخدام معلمان الزامی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه اجرای عدالت اجتماعی در بحث استخدام معلمان الزامی است، گفت: معلمان حق‌التدریس چندین سال از عمر خود را صرف فعالیت‌های آموزشی کرده و تجارب ارزنده‌ای در این زمینه کسب کرده‌اند، بنابراین ضروری است آن دسته از معلمانی که فاقد کد می‌باشند نیز در آزمون استخدامی مورد توجه قرار گرفته و به آنان سهمیه اختصاص یابد.

هزینه کردن برای آموزش و پرورش بهترین نوعی سرمایه گذاری است/ تامین معلم بر اساس تخصص های مورد نیاز  نظام آموزش کشور ضروری است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دهم با یادآوری اینکه هزینه کردن برای آموزش و پرورش بهترین نوعی سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: تامین معلم بر اساس تخصص های مورد نیاز  نظام آموزش کشور ضروری بوده و دولت نباید به بهانه بار مالی از این مسئولیت شانه خالی کند.