آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » گفت و گو
کد خبر : 2383
جمعه - ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵

مخالفت وزارت جهاد کشاورزی با واگذاری زمین باغ گیاه‌شناسی خرم‌آباد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی مخالف از دست دادن حتی یک متر از زمین این پروژه به غیر است و با رایزنی‌هایی که با معاون اجرایی رئیس جمهور صورت گرفته این منطقه سبز خواهد ماند.

به گزارش وارک نیوز  اسکندر زند در جمع خبرنگاران، در خصوص باغ ملی گیاه شناسی زاگرس اظهار کرد: یک خلاء بزرگ در راستای توسعه باغ­‌های اقماری گیاه‌­شناسی ایران، باغ گیاه­­­‌شناسی در منطقه زاگرس بود،لذا از ۸ استان مشرف در این منطقه شهر خرم‌آباد به عنوان مرکز باغ گیاه‌­شناسی زاگرس انتخاب شد.

 

 

وی با بیان اینکه نمونه­‌ها در حال جمع آوری و امکانات لازم در ردیف­های اعتباری بودجه لحاظ شده است، گفت: طرح اولیه باغ ملی گیاه­‌شناسی زاگرس در دست اجرا بوده و یکی از مناطق با ارزش شهر خرم‌آباد با صرف هزینه  ۳ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.

 

 

 

زند خاطر نشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی مخالف از دست دادن حتی یک متر از زمین این پروژه به غیر است و با رایزنی­‌هایی که با معاون اجرایی رئیس جمهور صورت گرفته این منطقه سبز خواهد ماند.

 

 

 

این مسئول اذعان داشت: متولیان اصلی احداث باغ ملی زاگرس خرم‌آباد با هیچ مسئول کشوری و استانی در خصوص واگذاری زمین توافقی نداشته‌اند و در حال حاضر بودجه لازم در جهت توسعه این مرکز نیز فراهم شده است.

 

 

 

 

وی در پایان اظهار کرد: مسئولین استانی، دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه در جهت تداوم این حرکت از هیچ کوششی فروگذار نباشند و این پروژه را منفعتی ملی و نه صنفی بدانند./فارس