آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » گزارش » محیط زیست
کد خبر : 23516
دوشنبه - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

ماجرای قلع‌ و قمع درختان بلوط در مجتمع کشت و صنعت/منابع طبیعی: فقط شاخه‌های خشک هرس شدند

روز گذشته کلیپی از انباشت چندین درخت قطع ده در منطقه «مله شبانان» و در داخل مجتمع کشت و صنعت پخش شد که با انتقادات بسیاری از حامیان منابع طبیعی همراه بود اما مدیرکل منابع طبیعی در این زمینه گفت قطع شاخه درختان بر اساس یک طرح علمی و مصوب بوده و فقط شاخه‌های خشک و اضافه هرس شده‌اند.

ماجرای قلع‌ و قمع درختان بلوط در مجتمع کشت و صنعت/منابع طبیعی: فقط شاخه‌های خشک هرس شدند

به گزارش وارک نیوز، از عصر روز گذشته تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که در آن یکی از کارشناسان اداره منابع طبیعی لرستان از قطع چند صد درخت بلوط در منطقه مله شبانان و در داخل مجتمع کشت و صنعت فجر لرستان خبر داد.

پس از انتشار این کلیپ شاهد واکنش بسیاری از حامیان منابع طبیعی و محیط زیست بودیم.

برخی از حامیان محیط زیست معتقدند درختان قطع شده هیچ مشکلی نداشته‌اند و بعضا برخی از آنها کهن سال بوده‌اند.

در همین راستا به منظور پیگیری موضوع با مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان مصاحبه کردیم تا علت قطع این درختان بلوط را جویا شویم.

شیرزاد نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: قلع و قمعی در کار نبوده است، در این منطقه حدود ۱۱۰۰ هکتار پارک جنگلی داریم که طرح مصوبی مبنی بر عملیات پرورشی و بهداشتی درختان بلوط داریم.

وی افزود: بر اساس این برنامه، سالیانه هرس شاخه‌های خشک و مازاد با نظارت اداره کل منابع طبیعی و کارشناسان مرکز تحقیقات انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: هرس نکردن درختان بلوط باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شود.

نجفی بیان کرد: دپو کردن حجم زیادی از شاخه‌های مازاد و خشک این شائبه را ایجاد کرده که قلع و قمع گسترده‌ی اتفاق افتاده است.

وی در مورد اظهار نظر یکی از کارکنان منابع طبیعی در این ویدئوها توضیح داد: وی از همکاران ما در منابع طبیعی است اما این موضوع در حوزه کاری وی نبوده و اطلاعاتی از برنامه ما نداشته است.