آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی
کد خبر : 2350
چهارشنبه - ۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

بزودی صادرات گلیم، جاجیم و ماشته لرستان به کشورهای سوئد و نروژ

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان از صادرات گلیم، جاجیم و ماشته لرستان به کشورهای سوئد و نروژ خبر داد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان از صادرات گلیم، جاجیم و ماشته لرستان به کشورهای سوئد و نروژ خبر داد.

به گزارش وارک نیوز، بختیار رازانی اظهار داشت: در جلسه ای که با حضور مشاور شرکت در زمینه خوشه های کسب و کار و از فعالان اقتصاد این بخش و همچنین عامل توسعه خوشه گلیم، جاجیم و ماشته لرستان و نماینده سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان و معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان برگزار شد صادرات گلیم، جاجیم و ماشته لرستان به خارج کشور مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 

 

 

وی با ذکر اینکه خوشه گلیم، جاجیم و ماشته استان لرستان تحت نظارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران آغاز به کار نموده است، گفت: این خوشه با هدف اتصال به بازار پویای جهانی و خدمت به مشتریان جهانی فعالیت خود را آغاز نموده است و در حال حاضر ۱۲۲ واحد تولیدی و حدود ۷۰۰ بافنده و شاغل در صنعت گلیم، جاجیم و ماشته استان لرستان فعالیت می کنند.

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان افزود: در این جلسه علاوه بر ارائه نمونه کالا، طرحها و کاتالوگ محصولات خوشه گلیم،جاجیم و ماشته استان جهت ارائه به بازار کشور سوئد انجام مطالعات کاربردی و حضور این خوشه در بازار فرش نروژ بعنوان استان معین خوشه های فرش و گلیم کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

 

بختیار رازانی اظهار داشت: تولیدکنندگان گلیم، جاجیم و ماشته، تامین کنندگان ماده اولیه، رنگرزان، طراحان، ارایه دهندگان خدمات تکمیلی، فروشندگان و تجار گلیم، جاجیم و ماشته از ذینفعان خوشه گلیم، جاجیم و ماشته می باشند.