آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » پیشنهاد سردبیر » خبر مهم » محیط زیست
کد خبر : 2328
دوشنبه - ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰

ثبت تصویر پلنگ در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد خبر داد

به گزارش وارک نیوز مهرداد فتحی بیرانوند در این خصوص اظهار داشت: کارشناسان محیط زیست لرستان به منظور کنترل و پایش حیات وحش به ویژه گونه های شاخص و در معرض خطر انقراض اقدام به پایش میدانی و نصب دوربین تله ای در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان نمودند. دراین راستا برای دومین بارموفق به ثبت تصویر پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد شدند.

 

 

 

 

وی با اشاره به اقدامات حفاظتی مطلوب مانند احداث دیدبانی و پاسگاه محیط بانی در ارتفاعات و برگزاری کلاسها و کارگاه های آموزشی حفاظت از حیات وحش و نیز تلاش و جدیت محیط بانان منطقه و نقش آنها در افزایش ضریب امنیت منطقه حفاظت شده ی سفید کوه خرم آباد ،از این منطقه به عنوان یکی از زیستگاه اصلی پلنگ در استان لرستان نام برده و اظهار امیدواری نمود با توجه به وضعیت مطلوب حفاظتی منطقه و جمعیت قابل توجه کل و بز و گراز به عنوان طعمه های اصلی این گونه، تصاویر بیشتری از حضور این گربه سان در خطر انقراض در این منطقه ثبت شود.

 

 

 

 

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان در ادامه از تلاش های محققین حیات وحش خصوصا گروه کارشناسی همکار در این پژوهش شامل آقایان پوریا سپهوند، امین سپهوند، دکتر علی سپهوند و همچنین محیط بان حیدر حیدری برای ثبت تصاویر پلنگ در منطقه سفید کوه تقدیر و تشکر نمود.