آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » گردشگری
کد خبر : 2323
شنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

حریم قلعه فلک الافلاک تا پایان تابستان تخلیه می‌شود

استاندار لرستان گفت:طبق بررسی کارشناسان در صورتی که حتی هیچ مرمتی انجام نشود تا ۸ سال آینده هیچ اتفاقی برای قلعه فلک الافلاک نمی‌افتد.

به گزارش وارک نیوز به نقل از فارس هوشنگ بازوند امروز در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز برای بررسی از اقدامات ارتش برای تخلیه حریم قلعه بازدید میدانی انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد:طی توافقی که با ارتش کردیم، با پرداخت ۱۲ میلیارد تومان پول نقد مقرر شده تا ارتش سریعا حریم قلعه را تخلیه کند که این کار در حال انجام است.

استاندار لرستان گفت: به این منظور یک فرصت زمانی برای تخلیه به آن‌ها داده شده‌  است و میراث‌ فرهنگی نیز صورت‌  جلسه‌ای را تنظیم کرده تا که ظرف مدت ۳ ماه ارتش  به صورت کامل حریم قلعه را تخلیه نماید.

بازوند در رابطه با تخریب پایه‌های قلعه عنوان کرد: به این موضوع باید به صورت کارشناسی نگاه کرد و نگاه عامیانه را کنار گذاشت چراکه طبق بررسی کارشناسان در صورتی که حتی هیچ مرمتی انجام نشود تا ۸ سال آینده هیچ اتفاقی برای قلعه فلک الافلاک نمی‌افتد.

وی در رابطه با ساختمان جدید استانداری نیز بیان کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از ساخت این ساختمان انجام شده و تا یک سال آینده نیز فرصت برای تکمیل آن داریم.

استاندار لرستان گفت: در حال حاضر نیز مراحل گچ‌کاری و ظریف‌کاری آن در حال انجام است و تا حد قابل قبولی نیز پیشروی داشته‌ است.