آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 2320
پنجشنبه - ۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲

جذب ۱۲۰ نیروی جدید در آموزش و پرورش لرستان/ مدارس حق دریافت مبالغ اضافی از دانش آموزان را ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در بعضی رشته‌­ها با کمبود معلم مواجه هستیم که بر اساس سهمیه استخدامی ۱۲۰ نیروی جدید برای پاییز سال ۹۷ در آموزش‌و پرورش لرستان جذب خواهند شد.

به گزارش وارک نیوز خدانظر دریکوند از جذب ۱۲۰ نیروی جدید خبر داد و افزود: در بعضی رشته‌ها با کمبود معلم مواجه هستیم که بر اساس سهمیه استخدامی ۱۲۰ نیروی جدید برای پائیز سال ۹۷ جذب خواهند شد.

وی ادامه داد: امسال ۳۲ هزار نوآموز در استان وجود دارد که کار سنجش این افراد از۲۰ خرداد ماه در ۳۱ پایگاه بر اساس زمان ثبت نامی در مدارس آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه ثبت نام بر اساس موقعیت جغرافیایی دانش‌آموزان صورت می­پذیرد، گفت: ثبت نام در تمامی مدارس به استثنای مدارسی که ورود دانش‌آموز با شرایط خاصی همچون آزمون انجام می­شود بر اساس موقعیت جغرافیایی است.

این مسئول تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای حق دریافت مبلغ اضافه از دانش آموز را در زمان ثبت نام نداشته و تنها هزینه کتاب و بیمه بایستی به مدارس پرداخت شود، در این خصوص تیم­هایی از آموزش و پرورش بر نحوه پذیرش دانش آموز نظارت دارند و اگر تخلفی مشاهده شود حتما برخورد خواهد شد.

دریکوند با بیان اینکه رشد ۱۰ درصدی در افزایش شهریه مدارس هیئت امنایی خواهیم داشت، ادامه داد: برخی مدارس مانند تیزهوشان، شاهد، نمونه دولتی و هیئت امنایی بر اساس مصوباتی برای فوق برنامه­ها و خدمات ارائه ای به دانش آموزان هزینه‌هایی را در طول سال تحصیلی و نه در زمان ثبت نام دریافت می­کنند.

وی خاطر نشان کرد: تعدادی مدرسه کپری و غیر استاندارد در استان وجود دارد که با کمک استاندار اقدامات خوبی در جهت برچیده شدن آن­ها انجام شده است و پیش بینی می­شود که تا پایان امسال مدرسه ای با این شرایط را نداشته باشیم.

دریکوند همچنین در خصوص تغییر وضعیت نیروهای حق التدریس گفت: برنامه ای برای جذب نیروهای حق التدریس در سال جدید وجود ندارد و همچنان وضعیت این افراد ثابت خواهد ماند./فارس