آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 23099
جمعه - ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۴

جشنواره هوانوردی عمومی و گردشگری لرستان برگزار می‌شود

به گزارش وارک نیوز، علی کاملی در سومین جلسه هماهنگی سرمایه گذاران و بخش دولتی جهت راه اندازی هوانوردی عمومی در فرودگاه شهدای خرم آباد افزود: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود لرستان توجه به این مهم  احساس شد و در اولین اقدام عملی برای معرفی و جذب سرمایه گذاران در حوزه […]

جشنواره هوانوردی عمومی و گردشگری لرستان برگزار می‌شود

به گزارش وارک نیوز، علی کاملی در سومین جلسه هماهنگی سرمایه گذاران و بخش دولتی جهت راه اندازی هوانوردی عمومی در فرودگاه شهدای خرم آباد افزود: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود لرستان توجه به این مهم  احساس شد و در اولین اقدام عملی برای معرفی و جذب سرمایه گذاران در حوزه هوانوردی عمومی برنامه ریزی، جشنواره هوانوردی عمومی و گردشگری لرستان در سال آینده برگزار می شود.

 وی ادامه داد: با توجه به واقع شدن خرم‌آباد در مرکزیت جمعیتی این استان و استانهای همجوار، فاصله مناسب از مرز ، وجود صنایع بزرگ، منابع طبیعی، جاذبه های گردشگری و تاریخی همچون قلعه فلک‌الافلاک و پل های تاریخی، قرارگیری بیش از ۷۰ درصد آبشارهای کشور، همه از وجود ظرفیت ها از توجه و توسعه فرودگاه و هوانوردی عمومی و ایرتاکسی خبر می‌دهد.
کاملی اضافه کرد: افزایش تعداد صندلی های ثابت مسافری هوایی بخصوص ایرتاکسی اشتغالزایی مستقیم در حوزه هوانوردی، گردشگری و هتلداری خواهد داشت.
مدیر فرودگاه خرم آباد افزود: سرمایه‌گذار، موتور محرک این مجموعه از صنعت است و با توجه به اینکه در بحث سرمایه‌گذاری موارد و مشکلاتی وجود دارد بخش دولتی وظیفه تسهیل گری و حل مشکلات و موانع را بر عهده خواهد داشت.
کاملی گفت: طبق اصلاحیه جدید ماده ۶۳ قانون بخشی از درآمدهای دولت بین ۷۵ تا ۹۰ درصد معافیت در حوزه فرودگاهی به بخش هوانوردی عمومی تعلق می گیرد و در سند جامع توسعه استان، برنامه هوانوردی عمومی گنجانده شده و در برنامه هفتم توسعه جایگاه مناسبی برای این صنعت در نظر گرفته شده است  و سخنان وزیر راه و شهرسازی در خصوص اقدامات فرودگاه شهدای خرم آباد و لامرد مربوط به هوانوردی عمومی را موید این تلاشها دانستند.
کاملی با بیان اینکه استفاده بهینه از  ظرفیتها برای جذب گردشگران، تجار، بازرگانان و اندیشمندان نیازمند استفاده از هواپیماهای زیر ۱۹ صندلی است، افزود:جهت توسعه هوانوردی عمومی در استان نیاز به خرید هواپیماهای هوانوردی عمومی به تعداد حداقل ۳ فروند در تایپ های مختلف است .
محسن سودمند مدیرکل مرکز آموزش هوانوردی پارسیس نیز در این جلسه با بیان اینکه فعالیت های خوبی در بخش آموزش خلبانی و هوانوردی عمومی در ایران انجام شده و در حال توسعه است گفت: هواپیماهای کوچک ۱۹ نفره در این حوزه مناسب است ، مزیت هواپیماهای هوانوردی عمومی این است که از نظر باند و PCN ، محدودیت ها و موانع پروازی رایج برای فرودگاه‌ها، تامین قطعات، انتخاب زمان و مکان پرواز ، امکانات حداقلی و سهولت در استفاده را دارند.
وی ادامه داد: در مناطق محروم که نیاز به اشتغال زایی دارند این سرمایه گذاری به خوبی انجام نگرفته است و نیاز به سرمایه‌گذاری در بخش ایرتاکسی در این مناطق به خوبی احساس می‌شود. مهمترین شاخصه ایرتاکسی انتخاب زمان و مکان پرواز توسط بهره‌بردار و مشتری است.
ایشان رونق و استمرار این موضوع در مناطق را سرمایه‌گذاری بومی برای بهره‌بردار بومی عنوان نمود.
الهام شاداب فر مدیر کل امور اقتصادی و دارایی لرستان هم وجود زیرساخت‌های لازم در استان برای این صنعت را باعث خرسندی دانست و برای ورود به این حوزه را نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی و اطلاع رسانی عمومی دانست و بر مطرح کردن موضوع سرمایه‌گذاری در صنعت هوانوردی استان تاکید و از حمایت های کامل مجموعه اقتصاد و دارایی استان از این حوزه خبر داد.
سومین جلسه تبیین و بررسی ظرفیت های هوانوردی عمومی در استان لرستان با حضور سرمایه گذاران، جمعی از مدیران استانی و نمایندگان مرکز آموزش خلبانی پارسیس و شرکت در شرف تاسیس البرز ایرانیان در محل فرودگاه شهدای خرم آباد برگزار شد.