آخرین اخبار » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 2277
پنجشنبه - ۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

اگر هزینه توسعه را نپردازیم، درجا خواهیم زد

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان با دستورکار بررسی امکان حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان لرستانی در بازار قطر تشکیل جلسه داد.

به گزارش وارک نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق لرستان؛ رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان در جلسه‌ی این شورا با تاکید بر اینکه توسعه، هزینه دارد اظهار داشت: باید هزینه‌ی توسعه را بپردازیم و اگر این کار را نکنیم، همیشه درجا خواهیم زد.
استاندار لرستان با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان گفت: مادامی که این موانع را برطرف نکنیم، نمی‌توانیم به رقابت بپردازیم.
هوشنگ بازوند با تاکید بر اینکه بخش اعظم این موانع مربوط به خود فعالان اقتصادی است، تصریح کرد: متاسفانه بخش خصوصی لرستان توجه جدی با مذاکره و لابی‌گری ندارد.
وی افزود: توسعه، هزینه می‌خواهد و همه باید این هزینه را پرداخت کنیم و اگر این کار را نکنیم، همیشه درجا خواهیم زد.
بازوند با اشاره به وضعیت پیش آمده در مورد کشور قطر و فرصت ایجاد شده تصریح کرد: بازار قطر فرصت خوبی است، اما نباید ورود ما به این بازار توام با ریسک باشد.
استاندار لرستان با بیان اینکه بازار قطر بازار سختی است، بیان داشت: قبل از هر چیز لازم است موانع پیش روی صادرات استان را برطرف نماییم.
رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان عنوان داشت: متاسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم از بازار عراق که به ما نزدیک‌تر است، آنطور که باید و شاید استفاده کنیم؛ این در حالی است که رابطه‌ی سیاسی کشور ما به مراتب از کشور ترکیه که سهم قابل توجهی از این بازار دارد، با عراق بهتر است.
هوشنگ بازوند خاطرنشان ساخت: در بخش دولتی هم البته ما آنچنان که باید، فرایند صادرات را تسهیل نکرده‌ایم.
وی افزود: اگر بخواهیم رویکرد مناسب‌تری به امر صادرات استان داشته باشیم، باید به سمت ایجاد هلدینگ‌های صادراتی برویم و از طریق این هلدینگ‌ها موانع و مشکلات این حوزه را برطرف نماییم.
استاندار لرستان به حجم ۸۶ میلیون دلاری صادرات استان در سال ۹۲ اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه تا پایان سال ۹۵ این رقم به ۲۳۵ میلیون دلار رسیده که البته هنوز به هیچ عنوان کافی نیست و باید برای افزایش قابل توجه آن، پیگیر برطرف نمودن مشکلات و موانع پیش روی صادرات باشیم.
رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تاکید بر تعامل هر چه بیشتر مدیران دولتی و بخش خصوصی بیان داشت: باید به سمتی برویم که مدیران دولتی بتوانند بدون هراس از انگ‌ها، با مدیران بخش خصوصی تعامل داشته باشند و مسائل و مشکلات‌شان را برطرف نمایند.