آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » سیاسی » گفت و گو
کد خبر : 22586
شنبه - ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

علت انفجار واحد مسکونی در خرم‌آباد امنیتی نبود/ کودک کار سازمان یافته ای در استان نداریم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان با اشاره به اینکه کودک کار سازمان یافته ای در استان نداریم بر لزوم ساماندهی این کودکان تاکید کرد.

علت انفجار واحد مسکونی در خرم‌آباد امنیتی نبود/ کودک کار سازمان یافته ای در استان نداریم

به گزارش وارک نیوز، محمود ثمینی در نشست‌خبری مجازی با اصحاب رسانه بیان کرد: جلسات متعدد ستاد ساماندهی در رابطه با شناسایی و جمع آوری کودکان کار که بیشتر در شهرهای خرم آباد و بروجرد حضور دارند، تشکیل شده و بهزیستی، شهرداری و نیروی انتظامی مکلف به جمع آوری این کودکان شده اند.

وی ادامه داد: کودکان کار و خیابانی سازمان یافته در استان نداریم و تعداد قابل توجهی از این کودکان دارای خانواده هستند، بارها نسبت به جمع آوری این کودکان اقدام و از خانواده های آنان تعهد گرفته شده است اما به علت درآمد پایین خانواده و مشکلات فرهنگی مجددا به خیابان بازگشته اند.

معرفی 4 مدیر متخلف به دستگاه قضا

معاون سیاسی استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه با این حال در حوزه ساماندهی کودکان کار حتما بازنگری صورت می گیرد، افزود: ضمن اینکه دستگاه قضایی نیز نسبت به برخورد با خانواده های متمرد قول مساعد داده است،.

ثمینی بیان کرد: با مدیران و اداراتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اند برخورد شده و در مرحله اول به مدیران متخلف تذکر داده شده و در مراحل بعدی جدی‌تر برخورد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۲ هزار و ۱۰۰ تذکر در خصوص عدم رعایت پروتکل‌ها به مدیران استان داده شده است، افزود: این تذکرها به خاطر عدم رعایت کارکنان، بی‌توجهی به نکات بهداشتی در محیط اداره و کوتاهی در انجام موارد مورد نظر بوده و بیش از ٢٢٠ تذکر در خصوص تخلفات عدم رعایت پروتکل‌های کرونا برای مدیران درج در پرونده شده است.

این مسئول بیان کرد: در دستگاهی اگر کارشناسان رعایت نکنند علاوه بر برخورد با آن کارشناس با مدیر آن اداره هم برخورد می‌شود، تا کنون ۴ مدیر متخلف هم به دلیل رعایت نکردن موارد مورد نظر به دستگاه قضایی معرفی شدند و یک مدیر هم به همین دلیل برکنار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در شهرهای نارنجی در سطح استان ١٢ هزار و ۱۷۴ خودرو جریمه و ۷۲۴ خودرو نیز توقیف شد، افزود: در شهرهای قرمز نیز ۱۰ هزار و ۹۸۹ خودرو جریمه و ۸۲ خودرو نیز توقیف شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای به حوزه انتظامی لرستان داشت و ادامه داد: افراد شرور و سابقه‌دار استان توسط دستگاه انتظامی شناسایی و دارای شناسنامه هستند و به طور یقین برخوردهای قاطعی با این افراد صورت می‌گیرد.

معاون استاندار لرستان عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده پس از تهران در استان لرستان شدیدترین برخورد با ارازل اوباش و  مخلان امنیت انجام شده است.

هیچ گونه مشکل امنیتی در لرستان وجود ندارد

ثمینی بیان کرد: خوشبختانه در لرستان هیچ گونه مشکل امنیتی وجود ندارد و لرستان جز استان‌های با شرایط مطلوب است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سوالی مبنی بر علت حادثه انفجار در واحد مسکونی منطقه دره گرم خرم آباد گفت: براساس گزارش های اولیه از دستگاه‌های مسئول  این انفجار به دلیل نگهداری مواد انفجاری در طبقه دوم این واحد مسکونی به وقوع پیوسته، مواد منفجره که  عمدتا جهت ماهیگیری استفاده می‌شود در طبقه دوم این واحد مسکونی  نگهداری شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط دستگاه‌های امنیتی انفجار اخیر واحد مسکونی دو طبقه منطقه دره گرم  هیچ گونه زمینه امنیتی نداشته است، افزود: متاسفانه به دلیل  سهل انگاری فردی بوده که مواد انفجاری که در ماهیگیری و موارد مشابه استفاده می‌شود را در خانه نگهداری کرده البته، روند پیگیری‌ها  توسط دستگاه‌های مسئول و امنیتی هنوز ادامه دارد.

فعالیت 425 سمن در لرستان

ثمینی گفت:  شاهد فعالیت ۴۲۵ سمن در استان هستیم، لرستان مملو از سرمایه های اجتماعی است و براساس آخرین آمایش وزارت کشور در حوزه سرمایه اجتماعی و انسانی از میانگین کشوری بالاتر است.