آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 22390
شنبه - ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

تکمیل راه آهن دورود-خرم آباد 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار می خواهد/پیشرفت 42 درصدی پروژه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: تکمیل راه آهن دورود-خرم آباد در گرو 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار است.

تکمیل راه آهن دورود-خرم آباد 2 هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار می خواهد/پیشرفت 42 درصدی پروژه

به گزارش وارک نیوز، گودرز امیری در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه لرستان در خصوص آخرین وضعیت پروژه راه آهن دورود به خرم آباد بیان کرد: در ابتدا منابع مورد نیاز برای احداث این پروژه از اعتبارات فروش سهام فولاد شروع تامین شد و در مجموع 380 میلیارد تومان مبلغ این اعتبارات بود که 300 میلیارد تومان پرداخت شده و 80 میلیارد تومان در محل دیگری هزینه شد که امکان پرداخت آن وجود نداشت.

وی ادامه داد: اعتبارات این پروژه از این محل پایان یافته اما اکنون مدیریت ارشد استان و دولت به دنبال این هستند که منابعی را برای تکمیل این پروژه تامین کنند.

معاون عمرانی استاندار لرستان در ادامه عنوان کرد: این طرح 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون نیز فاقد اعتبارات لازم بوده و امیداوریم با تامین اعتبارات مورد نیاز شاهد تسریع در عملیات اجرایی آن باشیم.

امیری اظهار داشت: برای تکمیل و بهره برداری از این پرژوه بالغ بر 2هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است قول داده شده که امسال 170 میلیارد تومان اوراق مشارکت مساعدت کنند که دنبال تحقق این امر هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: دو هزار و ۱۰۰ پروژه استانی و ۶۸ پروژه ملی در لرستان وجود دارد.

این مسئول ادامه داد:با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۴ پروژه حوزه ورزش و جوانان استان طی سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسند، همچنین تا خرداد 1400 شاهد افتتاح عملیات گاز رسانی به ۱۷۰ روستای استان خواهیم بود.

معاون عمرانی استانداری لرستان عنوان کرد: همچنین ۲۲ پروژه در حوزه شهرداری خرم آباد تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.

وی گفت: قطعات دو، سه و چهار آزادراه خرم آبادبروجرد-اراک تا خرداد ماه ۱۴۰۰ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.