آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر
کد خبر : 22056
یکشنبه - ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

15 باب مغازه در عرصه پل گپ تخریب شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اجرایی شدن عملیات تخریب 15 بابا مغازه در عرصه پل گپ به منظور آزادسازی این بنای تاریخی خبر داد.

15 باب مغازه در عرصه پل گپ تخریب شدند

به گزارش وارک نیوز، سید امین قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه احیای پل گپ(صفوی) خرم‌آباد از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان است، افزود: چندین سال است که به دنبال ثبت ملی مجموعه قلعه فلک‌الافلاک، پل صفوی و رودخانه خرم‌رود هستیم، این در حالی است که بخشی از این عرصه در اختیار افراد غیر قرار داشت بنابراین به دنبال تخریب و آزادسازی این فضا بودیم.

وی در ادامه با اشاره به اجرایی شدن عملیات تخریب مغازه‌ها از امروز، بیان کرد:: اعتبار خوبی برای این منظور تهیه شده، همچنان‌که طی دو ماه گذشته اعتباری بالغ بر 21 میلیارد تومان توانستیم 15 باب از مغازه‌های سر پل گپ را خریداری کردیم که امروز به منظور آزادسازی تخریب شدند. با این اقدام، دهانه‌ها و چشمه‌های پل نیز آزاد می‌شوند که با تحقق این مهم عملیات مرمت و بازسازی آن‌ها نیز به زودی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان عنوان کرد: هر دو سمت پل بایستی آزادسازی و مغازه‌های آن تخریب شود.

قاسمی ادامه داد: در فاز نخست 11 مغازه در ضلع جنوبی و 4 مغازه در ضلع شمالی خریداری و امروز تخریب شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته تمامی محوطه پای تپه قلعه فلک‌الافلاک را زهکشی کردیم، افزود: مسیرهای آب‌دهی و چشمه‌های زیرزمینی این بخش کور شده بودند که در هفت کانال آن‌ها را بازسازی کردیم و هم‌اکنون آب‌دهی چندین برابر شده است.

قاسمی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه، طی دو ماه آینده مخزن پمپاز قدیمی جمع‌آوری خواهد شد تا بتوانیم محوطه باغ گلستان را هر چه سریع‌تر بهسازی کنیم.