آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » گفت و گو » محیط زیست
کد خبر : 2183
سه شنبه - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷

اعتبارات مورد نیاز نگه‌داری بام لرستان تخصیص داده شود/مسوولان به فکر باشند

دبیر کارگروه حامیان بام لرستان گفت: اکنون نگه‌داری بام لرستان به دلیل کمبود اعتبارات با مشکل مواجه شده و به همین دلیل انتظار می‌رود مسئولان شرایط را برای تخصیص ردیف اعتباری بام لرستان مهیا کنند.

به گزارش وارک نیوز احمد علیخانی بیان کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی استان لرستان اهمیت بسیار زیادی برای بام لرستان قائل بوده چرا که این مجموعه به عنوان نگین شهر خرم‌آباد به شمار می‌رود و مسئولان نه تنها نباید بدان نگاه تعرضی داشته باشند، بلکه انتظار مردم خرم‌آباد این است که در پیشرفت، توسعه و زیبایی بام بکوشند.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات موجود بام لرستان دارای خط اعتباری خاصی برای نگه‌داری بوده و بودجه‌ای که برای توسعه بام ردیف بندی و تخصیص داده شده، اگر به موقع و به‌طور تمام و کمال تزریق شود، کفایت می‌کند و مشکلی از این حیث وجود نخواهد داشت.

دبیر کارگروه حامیان بام لرستان افزود: با این وجود متأسفانه شاهد هستیم که بودجه بام لرستان در چند سال گذشته به صورت مناسب تخصیص نیافته و همین موضوع باعث شده که روند نگه‌داری این مجموعه بسیار ارزشمند با مشکل مواجه شود به همین دلیل انتظار می‌رود که مسئولان شرایط را برای تخصیص اعتبارات بام لرستان مهیا کنند.

علیخانی ادامه داد: اینکه چرا تأخیر و کاستی مدید در مبدأ تا مقصد بودجه بام وجود دارد حتماً باید مورد پیگیری قرار گیرد، چرا که بودجه مذکور از درصد سهم هیچ سازمان و ارگان استانی نیست و مطلقاً برای بام شهر تعریف شده است.

وی بیان کرد: اکنون شاهد تلاش‌های زیاد مردم نجیب خرم‌آباد برای حفاظت از بام شهر هستیم، با این وجود نباید از تلاش بی‌شائبه نیروهای بام چشم‌پوشی کرد، به همین دلیل انتظار می‌رود اعتبارات مورد نیاز بام لرستان تخصیص داده شوند چرا که زدن آتش‌بر، آبیاری قطره‌ای، زه کشی و آب‌رسانی، واکاری و هرس و سایر اقدامات در شیب تند بام مستلزم امکانات و تمهیدات خاصی است که طبیعتاً این اقدامات نیازمند به هزینه‌های زیادی هستند.

دبیر کارگروه حامیان بام لرستان گفت: نباید هیچ‌گونه ساختمان و سازه‌های غیراصولی و اداری در مجموعه بام لرستان ایجاد شود و باید به دنبال توسعه زیرساخت‌های متناسب با این ظرفیت در حوزه‌هایی همچون گردشگری باشیم.

علیخانی اظهار کرد: به هر حال اکنون بام لرستان به یک ظرفیت بسیار ویژه در حوزه زیست‌محیطی و گردشگری تبدیل شده و مسئولان استان نیز باید توجه ویژه‌ای به تأمین اعتبارات و زیرساخت‌های مورد نیاز آن داشته باشند تا در آینده نه چندان دور شاهد تأثیرگذاری بام لرستان بر بخش‌های مختلف شهر خرم‌آباد باشیم./فارس