آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » محیط زیست
کد خبر : 2106
شنبه - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱

قدام طبیعت دوستانه زوج تبریزی/ «باغبان زاگرس» به خانه برگشت

قدام طبیعت دوستانه زوج تبریزی/ «باغبان زاگرس» به خانه برگشت

به گزارش وارک نیوز، علیرضا رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک بطانه سنجاب که توسط افراد سود جو زنده گیری شده و به خارج از استان انتقال داده شده بود توسط یک زوج تبریزی خریداری می شود که این زوج پس از ۵ ماه نگهداری از این سنجاب تصمیم به رها سازی آن در طبیعت و در زیستگاه اصلی خود می گیرند.

وی با بیان اینکه این زوج تبریزی با تحقیقاتی که از فروشنده سنجاب به عمل می آورند مشخص می شود که سنجاب مربوط به منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد است و لذا با مسافرت از تبریز به خرم آباد این سنجاب برای رها سازی در زیستگاه اصلی خود تحویل پاسگاه محیط بانی کلدر شد، تصریح کرد: پس از اطمینان از سلامت این حیوان در مرکز قرنطینه پاسگاه محیط بانی کلدر، سنجاب در زیستگاه اصلی خود رها سازی می شود.

مسئول منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد ضمن تقدیر و تشکر از این زوج جوان عمل آنها را نمونه ای از مسئولیت پذیری اجتماعی در قبال محیط زیست دانست.

بر اساس این گزارش، منطقه حفاظت شده سفیدکوه به وسعت ۶۹ هزار و ۵۰۰ هکتار در شمال غربی خرم آباد واقع است؛ بخش اعظم این منطقه را ارتفاعاتی تشکیل می دهند که بلندترین نقطه آن کوه کوربوری به ارتفاع ۲ هزار و ۸۵۴ متر و پست ترین نقطه آن دارای ارتفاع ۱۵۰۰ متر از سطح دریاست.

سنجاب ایرانی، کل و بز، خرس قهوه ای، پلنگ، گربه وحشی، رودک، گرگ، روباه، شنگ، شغال، کبک دری، کبک، عقاب طلایی، کرکس، کرکس مصری، شاهین، بالابان، دلیجه کوچک، سهره طلایی، یلوه حنایی، سارصورتی، جی جاق، لاکپشت مهمیزدار، آگامای صخره ای فلس درشت، گرزمار، افعی شاخدار، سوسمار مارچشم و… از جمله جانوران شاخص منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد هستند./مهر