آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم » گفت و گو
کد خبر : 2093
شنبه - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳

موسسه آرمان چگونه با ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه ایجاد شده است/نظارت بانک مرکزی کجاست

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس، با انتقاد از فعالیت موسسات مالی بدون مجوز در کشور، گفت: ۵۵۰ میلیارد تومان سپرده مردم لرستان در موسسه آرمان بلاتکلیف بوده در حالی است که این موسسه با سرمایه ای در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده است.

 

به گزارش وارک نیوز مجید کیان پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از فعالیت موسسات مالی بدون مجوز در کشور، گفت: موسسه مالی آرمان که اکنون به عنوان موسسه توسعه شناخته می شود تاکنون ۳ بار نام خود را عوض کرده و در بسیاری از استان های کشور مشکلات عدیده ای برای سپرده گذاران ایجاد کرده است.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در مجوز داشتن و نداشتن موسسه آرمان (توسعه) شک و شبهه های بسیاری وجود دارد، افزود: اگر این موسسه مجوز داشته که بانک مرکزی باید پاسخگوی اعتراضات مردم باشد اگر هم مجوز نداشته باز هم بانک مرکزی باید پاسخگوی اعمال خود در انجام وظایفش باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه موسسه آرمان در حال حاضر در بسیاری از استان های کشور تعطیل شده است، تصریح کرد: تجمع های گسترده مردم در استان های لرستان، خوزستان، همدان وغیره باید با ورود بانک مرکزی و تعیین تکلیف وضعیت این موسسه خاتمه یابد.

معلوم نیست سپرده های مردم نزد آرمان در کجا سرمایه گذاری شده است

کیان پور با بیان اینکه ۵۵۰ میلیارد تومان سپرده مردم لرستان در موسسه آرمان است، گفت: باید مشخص شود این میزان پول دست چه کسی بوده و در کجا سرمایه گذاری شده تا تعیین تکلیف سپرده های مردم صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سپرده گذاران موسسه آرمان در استان لرستان و بسیاری از استان های دیگر کشور از اقشار ضعیف جامعه هستند، افزود: اینکه هر روز شاهد تخلف موسسه مالی باشیم نشان از ضعف نظارت ها دارد.

وی با بیان اینکه ارایه سودهای کلان حربه موسسات متخلف برای جذب سرمایه های مردم است، تصریح کرد: در بررسی انجام شده مشخص شد این موسسه تا ۳۰ درصد نیز به سپرده گذاران سود پرداخت می کرده که این نوع عملکرد نشان می دهد بانک مرکزی هیچ نظارتی بر این موسسات ندارد و آن ها را به حال خود رها کرده است.

بانک مرکزی دست از هشدار دادن صرف بردارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه هشدار دهی بانک مرکزی پس از مالباخته شدن جمع کثیری از مردم در نتیجه سواستفاده برخی موسسات مالی هیچ فایده ای ندارد، گفت: تجدید نظر بانک مرکزی در نحوه عملکرد لازم است زیرا با این رویه میزان مالباختگان چنین موسساتی هر روز بیشتر شده و بانک مرکزی تنها به هشدار دهی اکتفا می کند.

وی ادامه داد: موسسه آرمان رقمی در حدود ۱۰۰ میلیارد نزد بانک مرکزی سپرده داشته که اگر این میزان نیز آزادسازی شود بازهم کفاف سپرده های مالباختگان را نخواهد داد.

کیان پور از تلاش نمایندگان برای احقاق خود مالباختگان موسسه آرمان خبر داد و گفت: برگزاری نشست هایی مستمر با رئیس کل بانک مرکزی برای تعیین تکلیف هر چه سریع تر این موسسه در دستور کار است.

وی ادامه داد: طی  مذاکره ای که با دکتر لاریجانی داشته ایمT رئیس مجلس به کمیسیون های قضایی و حقوقی و همچنین اصل نود مجلس دستور داده اند تا هر چه سریع تر مشکل سپرده گذاران موسسه آرمان حل شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ورود قوه قضاییه به پرونده موسسات مالی غیرمجاز برای تسریع در تعیین تکلیف مالباختگان ضروری است.