آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » حوادث
کد خبر : 2053
چهارشنبه - ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

اقدام تروریستی در مجلس و حرم مطهر امام راحل اقدام بزدلانه‎ای بود/حرکات بچه‎گانه مخل امنیت پایدار کشور نمی‎شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام تروریستی مجلس و حرم مطهر امام راحل اقدام بزدلانه‎ای بود.

 

به گزارش وارک نیوز علاءالدین بروجردی دقایقی پیش در گفت‎وگو با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک سیما اظهار کرد: حدود ساعت۱۰ صبح بود که در صحن مجلس اطلاع  دادند که درگیری در مدخل ورودی ساختمان نمایندگان رخ داده است.

وی عنوان کرد: ساختمان نمایندگان که معمولا جایگاه متعلق به مردم است، از حداقل حفاظت‎های ویژه برخوردار و صرفأ در حدی است که باید بازرسی صورت گرفته و کنترل امنیتی انجام شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تروریست‎ها با استفاده از سلاح گرم از بدو ورود اقدام به تیراندازی کرده بودند و این تیراندازی طبیعتا به مامور حفاظتی و برادران سپاه مستقر در مدخل ورودی صورت گرفته بود.

 بروجردی تاکید کرد: تروریست‎ها افرادی بودند که آموزش‎های تروریستی ویژه را هم دیده و با برنامه مختل کردن امنیت پایدار ما این اقدام را انجام داده بودند.

وی ادامه داد: این افراد به سرعت به مدخل ورودی ساختمان نمایندگان که دفاتر ملاقات نمایندگان استان‎های مختلف در هر طبقه‎ای از آن مستقر هستند، شروع به تیراندازی به مردم عادی و تعدادی را مجروح کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجروحان شدند که به سرعت به بیمارستان منتقل شدند، تصریح کرد: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سرعت با توجه به مسوولیتشان وارد مقابله با تروریست‎ها شدند.

 بروجردی خاطر نشان کرد: صدای تیراندازی تا یکی دو ساعت بعد هم وجود داشت، البته به سرعت تحت کنترل درآمد و یک نفر از عاملان انتحاری با جلیقه انفجاری که به خود بسته بود، خودش را منفجر کرد.

وی عنوان کرد: به منظور پاکسازی نهایی و با توجه به اینکه احتیاطأ ممکن است، افراد دیگری حضور داشته باشند، اقدامات عملیاتی تا این لحظه هم ادامه دارد و نیروها در این ساختمان مستقر هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه مجلس یک جایگاه مردمی است، این عملیات تروریستی یک عملیات بزدلانه بود و بدون تردید در کشور ایران با این امنیت پایدار یک حرکت بچه‎گانه نمی‌تواند، مخل امنیت پایدار ملت و کشور ما شود.

بروجردی با اشاره به اینکه پیرامون کشور ایران بحران‎های متعددی وجود دارد، تاکید کرد: عملأ امنیت پایدار ما را هدف قرار داده‎اند./فارس