آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 2047
سه شنبه - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

دستور لاریجانی به کمیسیون‌ اصل۹۰ برای پیگیری وضعیت سپرده‌‎های مردم در موسسه مالی آرمان

رئیس مجلس از کمیسیون اصل ۹۰، بانک مرکزی و قوه قضائیه خواست پیگیر وضعیت سپرده‌‎های مردم در موسسه آرمان باشند تا حقوق افراد ضایع نشود.

به گزارش وارک نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مجید کیان پور در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۶ خرداد) مجلس شورای اسلامی در بیان تذکری یادآور شد: قوانین گذشته مجلس مورد نسخ قرار گرفته اما بهتر است در مورد قوانین جدید مانند قوانین بانکی نیز اصلاحاتی مورد نظر واقع شود.

 

 

 

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: در طی ۳ هفته گذشته موسسه آرمان در ۳ استان لرستان، خوزستان و مرکزی مشکلات زیادی ایجاد کرده از جمله در استان لرستان بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان از سپرده مردم مشخص نیست در کجا قرار گرفته لذا این شائبه ایجاد شده که سهامداران موسسه آرمان چگونه مجوز لازم را اخذ نموده اند.

 

 

 

وی تصریح کرد: از طریق کمیسیون اصل ۹۰ این موارد باید رسیدگی شود، وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز باید پاسخگوی مردم باشد متاسفانه تاکنون هیچ مسئولی پاسخگوی این مسائل نبوده است.

 

 

 

کیان پور تاکید کرد: سهامداران و مدیران موسسه آرمان باید ممنوع الخروج شوند همچنین اموال منقول و غیرمنقول را رسیدگی کنند تا وضعیت سپرده های مردم روشن شود.

 

 

دکتر لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: آرمان موسسه اعتباری بود که اشکالاتی در آن ایجاد شد و در حال پیگیری است بانک مرکزی و قوه قضائیه نیز به این مسائل ورود پیدا کردند اما برای آینده نیز کمیسیون اقتصادی مجلس باید تدبیری بیاندیشد که در تدوین قانون بانکی جدید اینگونه مسائل مرتفع گردد.

 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون اصل ۹۰، بانک مرکزی و قوه قضائیه نیز همچنان باید پیگیر این مسئله باشند تا حقوق افراد ضایع نشود.