آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 20260
یکشنبه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱

مهلت تکمیل ثبت نام مسکن ملی تا پایان شهریور تمدید شد

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: متقاضیان ثبت نام شده طرح اقدام ملی مسکن تا پایان شهریور برای تکمیل اطلاعات خود فرصت دارند.

مهلت تکمیل ثبت نام مسکن ملی تا پایان شهریور تمدید شد

به گزارش وارک نیوز، رضا خالقی در جمع خبرنگاران بیان کرد: تمام متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن نیز که نسبت به ارسال کد ملی خود به صورت پیامکی اقدام کرده و حائز شرایط دریافت این تسهیلات شده‌اند تا ساعت ۲۴ دوشنبه بیست و چهارم شهریور ماه جاری فرصت دارند با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن جهت تکمیل ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: متقاضیان ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دورود با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار خانوار، برای تکمیل پرونده به دفاتر پیشخوان شهرمحل سکونت خود مراجعه کنند.

خالقی افزود: ثبت‌نام تکمیلی برای طرح اقدام ملی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار خانوار خرم‌آباد، بروجرد و دورود از طریق تفاهم‌نامه‌ با دفاتر پیشخوان به عنوان کارگزاری تشکیل پرونده فیزیکی متقاضیان و احراز هویت آنها در حال انجام است.

وی اظهار داشت: برای تمامی ثبت‌نام کنندگان تایید و غیر تایید شده از طریق این دفاتر پیامکی فرستاده و تاریخ حضور آنها در این دفاتر به آنان اطلاع‌رسانی شده است تا وضعیت فاصله اجتماعی و پروتکل‎های بهداشتی در شرایط شیوع کرونا رعایت شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: متقاضیان باید بنابر تاریخ‎های تعیین شده با همراه داشتن مدارکی که در سامانه بارگذاری کرده اند به این دفاتر پیشخوان مراجعه کنند تا استعلامات لازم از جمله فرم (ج) انجام شود.

خالقی بیان کرد: پس از تکمیل، پرونده به اداره کل راه و شهرسازی استان ارسال می‌شود و افرادی که مورد تایید سامانه قرار گرفتند به بانک مسکن معرفی شده و از طریق بانک مذکور پیامکی برای آنان ارسال می‌شود که چه میزان از آورده اولیه را به حساب واریز کنند.

مدیرکل راه وشهرسازی لرستان با بیان اینکه پالایش اساسی متقاضیان تا ۲ ماه آینده انجام خواهد شد اضافه کرد: از مجموع ۲۷ هزار متقاضی ثبت نام‌شده برای طرح اقدام ملی در لرستان ۱۵ هزار نفر معادل ۶۰ درصد مربوط به سه شهر خرم‌آباد، بروجرد و دورود است.

به گفته خالقی در خرم‌آباد ۳۳، بروجرد ۱۸ و دورود هفت دفتر پیشخوان برای انجام این کار در نظر گرفته شده است.

سهمیه لرستان از طرح اقدام ملی مسکن ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد و قرار است عملیات اجرایی ۲ هزار واحد به زودی آغاز شود.

طرح  اقدام ملی مسکن با تاکید رهبر معظم انقلاب و پیگیری رییس جمهوری برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور از سال گذشته آغاز شد.

طرح ملی مسکن با هدف خانه دار شدن دهک های چهار تا هفت جامعه اجرایی می شود ادامه داد: چهار شرط این طرح شامل افراد متاهل سرپرست خانوار؛ فاقد مسکن؛ پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مسکن از سال ۸۴ و  فرم (ج) سبز ( عدم دریافت زمین یا وام یا تسهیلات یارانه ای  مربوط به مسکن از دولت) می شود.

مقرر شده اقدام ملی مسکن طی ۲۴ ماه پس از آغاز عملیات اجرایی تکمیل شود که این مهم مشروط به انجام تعهد دوطرف یعنی سازنده و مردم  است که باید بجز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دولتی مابقی قیمت ساخت را به موقع واریز کنند تا منابع ریالی طرح  تامین شود.