آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 2008
یکشنبه - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶

امام خمینی(ره) معنویت و ارزش‌ها را در جامعه حاکم کرد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: امام خمینی(ره) معنویت و ارزش‌ها را در جامعه حاکم کرد.

به گزارش وارک نیوز آیت الله سید احمد میرعمادی،” در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در فراق امام راه امام را ادامه می دهند و نام امام بر سر زبان‌ها و در مسیر انقلاب اسلامی می درخشد.

 

وی با اشاره به اینکه ۲۸ سال است که خلف صالح امام، رهبر معظم انقلاب، به عنوان حافظ و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی کشتی پرتلاطم را به سر منزل مقصود رسانده است، تصریح کرد: حضور عظیم مردم خرم آباد در مراسم ارتحال امام گواه بر این است که امام در دل مردم جا دارد.

 

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه مراتب نفس انسان در سه چیز است،  تصریح کرد: اولین مرتبه نفس، نفس اماره است، نفس اماره نفسی است که انسان را به سمت گناه می‌کشاند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه قسم دوم نفس، نفس  لوامه است تصریح کرد، نفس لوامه همان نفس سرزنشگر است که خداوند متعال در قرآن به آن قسم خورده است.

 

امام جمعه مردم خرم‌آباد گفت: مرتبه سوم نفس، نفس مطمئنه است، نفس مطمئنه آن نفس الهی است که جز خدا چیز دیگری در آن را ندارد و امام خمینی دارای نفس مطمئنه بود.

 

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: در نفس مطمئنه همه ی وجود و حرکات برای خداست در آیات و روایات برای نفس مطمئنه علائم و خصوصیاتی بر شمرده شده است که امام بزرگوار از شخصیت نفس مطمئنه برخوردار بوده است.

 

وی ادامه داد: اولین ویژگی نفس مطمئنه این است که خدا در نظر آن بسیار بزرگ است و غیر خدا در نظر آن ناچیز و کوچک است که این ویژگی در امام وجود داشت.

 

نماینده ولی فقیه دومین علامت نفس مطمئنه را تسلط بر نفس دانست و ادامه داد: امام راحل بر هوای نفس خویش تسلط داشت.

 

امام جمعه مردم خرم‌آباد گفت: اگر امام  در دل مردم جا  داشت برای این بود که هوای نفس را کنار گذاشت.

 

این مفسر قرآن کریم افزود: ویژگی دیگر نفس مطمئنه مرعوب نشدن در برابر دشمنان بیرونی است، امام در دلها انقلابی ایجاد کرد که باعث ایجاد تحول در عرصه های گوناگون برای اجتماع ایجاد کرد.

 

وی گفت: امام، جدایی دین از همیشه کنار گذاشت و مسئله سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست را بر کرسی حکومت نشانند و حکومت ۲۵۰۰ ساله پهلوی را سرنگون کرد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: امام در عرصه سیاست توانست اصل ولایت فقیه را در جامعه پیاده کند و ولایت فقیه را در قانون اساسی بگنجاند.

 

امام جمعه مردم و خرم آباد گفت: امام ثابت کرد اگر امضای ولی فقیه و رضایت ولی فقیه نباشد مشروعیتی وجود ندارد، امام معنویت و ارزش‌ها در جامعه حاکم کرد.

 

این مفسر قرآن کریم گفت: امام به جوانان ما اعتماد به نفس و استقلال و خودباوری داد امام با تکیه بر مردم و جوانان توانست کار عظیم انقلاب را به سر منزل مقصود برساند.

 

خبر از نصراله صیاد بیرانوند