آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » گفت و گو
کد خبر : 1966
پنجشنبه - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

بهره برداری از ترمینال برون استانی خرم آباد تا یک ماه آینده/تمامی معابر اصلی خرم اباد روکش آسفالت می شوند

شهردار خرم‌آباد تاکید کرد:ترمینال برون استانی خرم آباد تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش وارک نیوز یحیی عیدی بیرانوند عصر امروز در آیین بهره‌برداری از فاز اول بوستان محله‌ای ملت محله کرگانه خرم‌آباد، اظهار کرد: شهرداری یک ارگان عمومی است و منابع مالی‌اش از محل عوارض مردمی تامین می‌شود، متاسفانه اکنون مشاهده می‌شود که مشارکت مردم در پرداخت عوارض مناسب نیست به نحوی که از ۱۷۵ هزار ملک موجود در شهر خرم‌آباد تنها ۷ هزار و۵۰۰ ملک یعنی ۷ درصد املاک عوارض می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به توجه ویژه شهرداری به توسعه فضای سبز در مناطق مختلف شهر خرم‌آباد، بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته شاهد توجه ویژه مجموعه مدیریت شهری به ایجاد  فضای سبز هستیم به نحوی که اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده است، به عنوان نمونه در محله کوی فلسطین بیش از ۱۱ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان زمین را برای احداث پارک تملک کردیم و اکنون عملیات احداث بوستان کوی فلسطین در حال انجام است.

شهردار خرم آباد عنوان کرد: در گذشته محله پشته حسین‌آباد با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت فاقد هر گونه فضای سبزی بود که با اقدامات صورت گرفته اکنون به دنبال احداث یک مجموعه بزرگ ۸۵ هکتاری در این محله هستیم که البته چند هکتار از آن نیز درختکاری شده است، مطمئنا پارک بزرگ پشته حسین‌آباد در آینده به ۲۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت و می‌تواند بخش عمده‌ای کمبودها در این مناطق را برطرف کند.

عیدی بیرانوند در ادامه با اشاره به کاشت فضای سبز در ۱۵ هکتار از مجموعه ۴۴ هکتاری آبشار طلایی، بیان کرد:  علاوه بر آن احداث ۲ پارک در منطقه ماسور از دیگر اقدامات مناسب برای توسعه فضای سبز در این محله به شمار می‌رود.

شهردار خرم‌آباد ادامه داد: متاسفانه اکنون شهرداری خرم‌آباد حدود ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات از اشخاص حقیقی و حقوقی دارد که امیدواریم این مطالبات هر چه سریعتر وصول شوند، از سوی دیگر با انجام یک پروژه مشارکتی، در سال‌های آینده بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی برای شهرداری خواهد شد، با اقدامات صورت گرفته افق شهر خرم‌آباد بسیار روشن بوده و مطمئنا در آینده نه چندان دور این دیار به یکی از زیباترین شهرهای کشور تبدیل می‌شود.

این مسئول افزود: در نظر داریم تا راه دسترسی از محله کرگانه به ۶۰ متری بازگشایی کنیم، از سوی دیگر تا یک ماه آینده ترمینال برون‌شهری خرم‌آباد به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیرانوند ادامه داد: از سوی دیگر امیدواریم ظرف چند ماه آینده تمامی خیابان‌ها و معابر اصلی شهر خرم‌آباد آسفالت شده تا مشکلات موجود در تردد برطرف شوند.