آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 19468
چهارشنبه - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰

۴۶ درصد از سهامداران سهام عدالت لرستان روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان گفت: ۴۶ درصد سهامداران عدالت لرستان روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند.

۴۶ درصد از سهامداران سهام عدالت لرستان روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند

به گزارش وارک نیوز، حسین امینی‌خواه ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بحث آزادسازی سهام بنا بر ابلاغیه مقام معظم رهبری در اردیبهشت امسال مردم یکی از دو روش آزادسازی به روش‌های مستقیم و غیرمستقیم را انتخاب کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از دید ما به عنوان کارشناس این حوزه مزایای روش غیرمستقیم هم برای مردم و هم برای محیط عمومی استان و شهرستان بهتر است، افزود:  از بین یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سهام‌دار در لرستان ۵۴ درصد افراد روش مستقیم و ۴۶ درصد روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: هر فرد در ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی سهام‌دار است که ارزش سهام در هر دو روش برابر است.

امینی‌خواه در ادامه با انتقاد ر اینکه یکی از ایرادات شورای عالی بورس این است که فروش ۳۰ درصد سهام روش‌مستقیم بدون داشتن زیرساخت‌های لازم و همچنین آگاه‌سازی مردم این کار صورت گرفت، افزود: افرادی که سهام خود را به خاطر نیاز مالی فروختند کماکان پس از چند ماه هنوز به پول خود نرسیده‌اند و به‌صورت خرد خرد پول خود را می‌گیرند.

این مسئول ادامه داد: تعجیل در فروش سهام از جانب مردم و مسوولان را غیرضروری است، پیشنهاد ما این است که سهام‌داران در روش‌های مستقیم و غیرمستقیم خودشان انتخاب کنند در چه تاریخی چه سهامی را بفروشند تا بیشترین نفع را ببرند.

وی بیان کرد: از هفته آینده زیرساخت‌های بانک‌ها برای قبول سهام عدالت به عنوان وثیقه کارت‌های اعتباری آماده می‌شود.

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت لرستان در ادامه با اشاره به اینکه در این رابطه مردم باید بدانند اجباری در این کار نیست و باید با حوصله داشته و با شنیدن تمام جزئیات در این زمینه تصمیم‌گیری کنند، افزود: یکی از انتقاداتی که به شورای عالی بورس دارد است بر تأخیر در انجام این مصوبه است.

وی با انتاد به اینکه شنیده می‌شود این کارت‌ها فقط برای خرید از فروشگاه‌های خاص و کالای خاص قابل استفاده است که این موضوع محاسن کارت‌ها را زیر سؤال می‌برد، افزود: در بحث تعداد سهام‌دارانی که کارت سهام عدالت دارند ولی مشخصات آن‌ها در سامانه جدید سازمان خصوصی‌سازی وجود ندارد ما به دفاع از این افراد از نمایندگان مجلس می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کنند تا به دلیل ایراد نرم‌افزاری حق آن‌ها ضایع نشود.

امینی‌خواه بیان داشت: تعدادی از افراد با توجه به دستور مقام معظم رهبری مشمول دو دهک پایین جامعه بودند تخفیف‌هایی باید برای آن‌ها اعمال می‌شد اما متأسفانه تخفیف ۵۰ درصدی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است و در این زمینه نیز نیاز است که نمایندگان مجلس ورود پیدا کنند.

نایب رئیس کانون شرکت‌های سهام عدالت کشور گفت: مقدمات کار برای افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند در حال انجام است و تا پایان شهریور شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کلیه استان‌ها دارد تابلوی بورس می‌شوند تا بتوانند از مزیت‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: هم اکنون سهام یک‌میلیون تومانی به بیش از ۳۸ میلیون تومان و سهام 532 هزارتومانی به بیش از ۲۰ میلیون تومان رسیده و سهام ۴۸۰ هزار تومانی به حدود ۱۸ میلیون تومان رسیده است.