آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 19174
دوشنبه - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

سهم 3000 تنی لرستان از پرورش ماهی در قفس

به گزارش وارک نیوز، کیارش بیرانوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: پرورش ماهی در قفس طرحی با اولویت تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بوده که ارزان بودن سازه‌ها و غنی شدن آب برای مصارف کشاورزی از مزیت‌های آن به شمار می‌رود. وی با بیان اینکه همچنین بالا بودن کیفیت گوشت ماهی که […]

سهم 3000 تنی لرستان از پرورش ماهی در قفس

به گزارش وارک نیوز، کیارش بیرانوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: پرورش ماهی در قفس طرحی با اولویت تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بوده که ارزان بودن سازه‌ها و غنی شدن آب برای مصارف کشاورزی از مزیت‌های آن به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه همچنین بالا بودن کیفیت گوشت ماهی که در این شرایط پرورش می‌یابد، از دیگر مزایای این طرح است، افزود: در حال حاضر در استان لرستان در پنج سد حوضیان، سد ایوشان، سد خان‌آباد، سد مروک و سد هاله به صورت پایلوت پرورش ماهی در قفس اجرا شده است.

مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: در حال حاضر از این 5 سد در مجموع 3 هزار تن ماهی برداشت می‌شود، که با توجه به سدهایی که در استان لرستان وجود دارد پیش بینی می‌شود که  تولید پرورش ماهی در قفس در  استان لرستان  به بیش از 5هزار تن برسد.

بیرانوند در بخش بخش پایانی صحبت‌های خود  تصریح کرد:  در استان لرستان هشت سد داریم که این سدها شرایط لازم برای پرورش ماهی در قفس را دارند که امیدواریم این فعالیت به زودی در این سدها نیز آغاز شود.