آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » تازه ترین اخبار » خبر مهم » گردشگری
کد خبر : 19003
سه شنبه - ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

دره “شیرز” لرستان در فهرست دائمی میراث طبیعی جهانی ثبت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از پیگیری برای ثبت دره “شیرز” در فهرست دائمی میراث طبیعی جهانی خبر داد.

دره “شیرز” لرستان در فهرست دائمی میراث طبیعی جهانی ثبت می‌شود

به گزارش وارک نیوز سید امین قاسمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: در دیدار وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی داشته‌اند، مقرر شده سه طرح عمرانی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان انجام پذیرد.

وی با اشاره به اینکه جایگاه تاریخی و باستانی کوهدشت و رومشکان در ایران و جهان بر کسی پوشیده نیست، گفت: ژئو پارک «شیرز» به عنوان ظرفیتی بی بدیل و خدادادی به حساب می‌آید که می‌تواند در راستای رونق اقتصاد گردشگری در لرستان نقش پررنگی ایفا کند و به دلیل ویژگی‌های منحصر و خاص این دره شگفت انگیز به دنبال تکمیل پرونده آن برای ثبت در فهرست دائمی میراث طبیعی جهانی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: در پی موافقت وزیر و پیگیری نماینده مردم شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص اجرای این طرح‌ها، پس از اخذ اعتبارات ملی از طریق وزارتخانه، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری تنگه “شیرز” سرعت بیشتری می‌گیرد.

قاسمی اظهار داشت: این زیرساخت‌ها شامل سکو، نمازخانه، بهسازی جاده دسترسی، ایجاد سرویس بهداشتی و پارکینگ است که با تزریق اعتبارات ملی به این پروژه شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی، گفت: مقرر شده راه دسترسی «شیرز» که حدود چهارکیلومتر آن بر اثر سیل تخریب و رانش پیدا کرده بود، بازسازی شود و مسیرهای پیاده‌روی نیز به‌صورت سنگفرش بهسازی شوند.