آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 18701
چهارشنبه - ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰

صادرات بیش از ۶ میلیون دلار کالا از گمرک خرم آباد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از صادرات 6میلیون و ۱۱۷ هزار دلار کالا از گمرک خرم آباد طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

صادرات بیش از ۶ میلیون دلار کالا از گمرک خرم آباد

وی ادامه داد: امسال علاوه بر ۱۳ کشور همسایه، صادرات به بازارهای هدف چین و هند نیز هدفگذاری شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به کاهش ۴۴ درصدی صادرات کشور طی سه ماهه نخست امسال گفت: در این مدت صادرات وزنی استان تغییری نداشته اما از نظر ریالی تنها پنج درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: سه ماهه نخست سال گذشته ۶ میلیون و ۴۲۶ هزار دلار کالا از گمرک خرم آباد صادر شده که این رقم امسال به ۶ میلیون و ۱۱۷ هزار دلار رسیده است.

صفی خانی تصریح کرد: ۱۵ قلم کالای تولیدی لرستان در سال ۹۶ به ۱۴ بازار جهانی، ۲۰ قلم در سال ۹۷ به ۱۹ کشور، ۱۸ کالا در سال ۹۸ به ۱۴ کشور ارسال شده و امسال تاکنون ۱۴ محصول تولیدی استان به هشت کشور صادر شد.

وی همچنین در خصوص میزان واردات استان افزود: سه ماهه ی ابتدایی سال گذشته فقط مواد اولیه از طریق گمرک خرم آباد به ارزش سه میلیون دلار و وزن یکهزار و ۵۵ تن وارد استان شده که امسال به ۴۳ درصد ارزش مالی، به چهار میلیون و ۴۸۷ هزار دلار رسیده است.

رئیس سازمان صمت اظهار داشت: واردات امسال تنوع اقلام داشته و شامل اقلامی همچون ماشین آلات و مواد اولیه بوده وبرخی از آلمان انجام شده است.