آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 1869
جمعه - ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲

ساعت ۲۴ رای گیری در تمام شعب به اتمام می رسد/ستاد انتخابات مرجع رسمی اعلام نتایج انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان گفت: ساعت ۲۴ راگیری در تمام شعب استان به اتمام می رسد.

 

به گزارش وارک نیوز حبیب‌الله خجسته‌پور دقایقی قبل در جمع خبرنگاران اظهار رد:  اکنون در بسیاری از شعب ما جمعیت زیادی وجود دارد تا ساعت ۱۲ می‌توانیم رای مردم را اخذ کنیم، اما ساعت ۱۲ به بعد چون وارد روز شنبه می‌شویم نمی‌توانیم رای‌گیری کنیم.

 

 

 

وی ادامه داد: امروز با توجه به اینکه گزارشات زیادی به دست ما رسید که دستگاه‌های احراز هویت جوابگو نیست، با هماهنگی‌های صورت گرفته کسانی که مایل بودند که در انتختبات شوراها شرکت نکنند، می‌توانستند به شیوه سنتی گذشته در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند که همین عامل باعث شد مشکل سرعت اخذ رای برطرف شود.

 

 

 

رئیس ستاد انتخابات لرستان اظهار کرد: به دلیل اینکه افرادی به صورت سنتی رای داده‌اند نمی‌توان گفت که آمارها دقیق است که البته پس از ایان رای گیری آمار دقیق اعلام می‌شود.

 

 

خجسته‌پورعنوان کرد: آمارها تاکنون نشان‌دهنده مشارکت بیش از ۵۰ درصدی بوده که قطعا آمار مشارکت بسیار بالاتر از رقم کنونی است چرا که نام افرادی که تنها در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده‌اند در سامانه ثبت نشده است.

 

 

وی ادامه داد: اکنون با توجه به حضور افراد زیادی که در شعب وجود دارند قطعا آمار مشارکت به حد قابل توجه می‌رسد، در شبکه مجازی مشاهده شده که آمارهایی در زمینه تعداد رای‌های اخذ شده اعلام می‌شود که هیچ کدام از آمارها رسمی نیست و آمار رسمی توسط ستاد انتخابات اعلام می‌شود، ضمن اینکه چندین بار وزیر کشور اعلام می‌کند که به این آمار غیررسمی توجه نکنیم.

 

 

 

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان بیان کرد: همه شایعه پراکنی‌ها ثبت و ضبط خواهند شد که پس از پایان انتخابات به آنها رسیدگی می‌شود تا این لحظه کمبود تعرفه نداشتیم که البته مخزن یکی از شهرستان‌ها خالی شده بود که بلافاصله این مشکل برطرف شد.

 

 

خجسته‌پور ادامه داد: در روستاها با تایید هیات نظارت هر جایی که اعلام کرده‌اند رای‌دهنده‌ای وجود ندارد، انتخابات به اتمام می‌رسد اما این موضوع باید به تایید برسد.

 

 

وی عنوان کرد: تیراندازی در نورآباد نداشتیم و هیچگونه مورد امنیتی وجود نداشته است و صندوق‌های سیار ما تعریف شده است که در شهر خرم آباد ۲ صندوق سیار داریم که اگر این صندوق‌ها کار خودشان را به اتمام برسانند حتما به کمک مکان‌های پرتراکم می‌روند.

 

 

 

این مسئول افزود: همه شعب ما تا ساعت ۱۲ رای مردم را جمع‌آوری خواهند کرد، در مورد رد صلاحیت برخی از نامزدهای انتخابات شورای شهر این موضوع صحت ندارد.

 

 

 

رئیس ستاد انتخابات لرستان ادامه داد: در مورد تعطیلی و یا آغاز کار ادارات با تاخیر نیز باید گفت که باید با استاندار لرستان مذاکره شود که در صورت تایید این موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

 

 

خجسته‌پور بیان کرد:۷۳۵ هزار نفر بر اساس آمارهای مانیتورینگدر انتخابات شرکت کرده‌اند که قطعا تعداد رای‌دهندگان از این آمار بسیار بالاتر خواهد بود.

 

 

وی عنوان کرد: تمام مدارس استان لرستان فردا تعطیل خواهند بود، نتیجه شورای شهر انتظارداریم پس از اتمام رای‌گیری حداکثر بعد از ۲ ساعت اعلام شود البته اعلام زمان نتیجه بر اساس نظر کمیته امنیتی و انتظامی خواهد بود./ فارس