آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم » سلامت
کد خبر : 1840
چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

فعالیت ۶ هزار و ۸۰۰ پزشک در روستاهای کشور

معاون وزیر بهداشت از فعالیت ۶ هزار و ۸۰۰ پزشک در روستاهای کشور خبر داد.

به گزارش وارک نیوز معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان، بیان کرد: اکنون بیش از ۱۰ میلیون و۳۰۰ هزار نفر در ۷۰۰ سکونت گاه غیر رسمی کشور زندگی می‌کنند.

 

 
وی عنوان کرد: به هر حال دولت در سال های گذشته توان خود را در ابتدا به خدمات‌رسانی به حو.زه بهداشت و درمان روستایی، مناطقه حاشیه نشین و همچنین شهرهای کوچک قرار داده است به عنوان نمونه برای ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر سیستم درست کرده ایم.

 

 
سیاری ادامه داد: در همین راستا اکنون سطح خدمات دهی در این مناطق نسبت به چند سال گذشته افزایش یافته و نمونه بارز این موضوع را می توان به وجود یک پایگاه به ازای هر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر و به کارگیری یک کارشناس سلامت به ازای هر ۲ تا ۳ هزار نفر اشاره کرد.

 

وی در ادامه با اشاره بخه افزایش تعداد پچشکان متخصص در شهرهای کشور، افزود: اکنون بیش از ۵ هزار پزشک متخصص به حوزه بهداشت و درمان کشور اضافه شده و همچنین سالانه ۲ تا ۳ هزار پرشک متخصص جدید نیز به سیستم اضافه می شوند و مطمئنا اکنون تعداد پزشکان متخصص در کشور قابل قیاس با گذشته نیست.

 

 

 
معاون وزارت بهداشت ادامه داد: کمبود ویتامین D افراد از ۶۷ درصد به ۴ درصد کاهش یافته و این برنامه ادامه خواهد داشت و برای سالمندان هر دو هفته یکبار و برای افراد میانسال ماهی یکبار یک ویتامین D می‌دهیم.

 

 

 

سیاری عنوان کرد: خوشبختانه خیران سلامت تاکنون بیش از هزار میلیارد تومانی به حوزه سلامت کمک کرده اند و این موضوع نشان دهنده اهمیت توجه به حوزه مشارکت های مردمی است.

 

 

 

وی گفت: در چند سال اخیر ۲۹ هزار نیرو به سیستم بهداشت و درمان اضافه شده، به عنوان نمونه در این مدت ۱۵ هزار مراقبت سلامت،یک هزار و ۳۰۰ کارشناس روانشناس، ۶ هزار پزشک و هزار و ۳۰۰ دندان پزشک به روستاها رفته‌اند و ۳۵ میلیون خدمت سلامت دهان و دندان به دانش آموزان ارایه کرده‌ایم.

 
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت به ازای هر ۴ هزار روستایی یک پزشک داشته و تعداد پزشکان در روستاها به ۶ هزار و۸۰۰ رسیده است.