اجرای ۳۴ پروژه در طرح اولیه توسعه مرکز تفریحی و گردشگری بام خرم آباد

استاندار لرستان از اجرای ۳۴ پروژه در طرح اولیه توسعه مرکز تفریحی و گردشگری بام خرم آباد خبر داد.

اجرای ۳۴ پروژه در طرح اولیه توسعه مرکز تفریحی و گردشگری بام خرم آباد

به گزارش وارک نیوز، سید موسی خادمی در جلسه بررسی مدیریت و بهره وری مجموعه بام خرم آباد با اعلام این خبر،اظهار داشت: یکی از استعدادهای خوب استان لرستان مجموعه بام خرم آباد است که می توان به عنوان یکی از مراکز مهم تفریحی و گردشگری استان به آن اشاره کرد.

استاندار لرستان با اشاره به این که از ۷۰۰ هکتار مساحت این مجموعه ۶۰۰ هکتار آن فضای سبز است، گفت: بخش اصلی آن فضای سبز و درختکاری و به طور اخص درختان مثمر از ویژگیهای مجموعه مورد نظر است.

خادمی افزود:به دلیل محدودیت هایی که در منابع دولتی داریم و نیازمندی هایی که منطقه دارد تا کنون نتوانسته‌ایم سرمایه‌گذاری مناسبی در این زمینه انجام دهیم.

استاندار لرستان با اشاره به لزوم ساماندهی و طراحی مدل خوبی که با شرایط زیست محیطی و منطقه ای سازگار باشد،گفت: از اجرای طرح های حامی محیط زیست در این مجموعه استقبال می‌کنیم تا فضای مناسبی برای شهروندان لرستان و سایر استان ها فراهم شود.

خادمی بر لزوم ایجاد فعالیت های اقتصادی سازگار با طبیعت در این مجموعه تاکید کرد و گفت: طرح اولیه آن با ۳۴ پروژه مختلف مطابق با استانداردهای بین المللی از جمله ایجاد شهر بازی سرپوشیده ، مراکز بوم گردی،سایت اسب سواری، پیست های دوچرخه سواری ، ماشین سواری ، ورزشهای هوایی و باند فرود و سایر مواردی که می‌توانند ضمن سازگاری با این مجموعه ایجاد جاذبه گردشگری داشته باشند ، مورد نظر است.

مقام عالی دولت در استان لرستان گفت :این طرح توسط مشاور تهیه شده و امروز با سازمانهای مردم نهاد ( سمن ها )موضوع را مطرح کرده و انتظار داریم با کمک آنها این پروژه را مدیریت کنیم و در آینده نزدیک این طرح را برای جذب سرمایه گذار به فراخوان گذاشته که بتوانیم در هر قسمتی سرمایه گذاری لازم را انجام دهیم.

استاندار لرستان در پایان خاطرنشان کرد با اجرای این طرح از یک طرف به آبادانی بیشتر این مجموعه کمک می‌کنیم و هم به ایجاد اشتغال و درآمد زایی پرداخته و هم در بحث نگهداری موفق تر عمل خواهد شد.
استاندار لرستان در پایان ابراز امیدواری کرد که با ایجاد و توسعه این مرکز تفریحی و گردشگری زمینه رفاه مردم متناسب با توسعه محیط زیست فراهم شود.