آخرین اخبار » اخبار » خبر مهم » شهری » گردشگری » گفت و گو
کد خبر : 1804
دوشنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

بهره‌برداری از فاز اول پارک شاپوری تا پایان مردادماه

شهردار خرم‌آباد گفت: فاز اول پارک شاپوری خرم‌آباد تا پایان مردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش وارک نیوز یحیی عیدی بیرانوند بیان کرد: عملیات اجرایی احداث پارک شاپوری خرم‌آباد همچنان ادامه داشته و اکنون نیز در حال احداث فضای سبز، موزاییک فرش، دیواره‌های حفاظتی، تکمیل اطراف دریاچه پارک و همچنین احداث ساختمان‌های مجموعه هستیم.

وی عنوان کرد: پارک بزرگ شاپوری اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی بوده و در ماه‌های گذشته نیز شاهد تکمیل دریاچه این مجموعه هستیم و امیدواریم بتوان با تامین اعتبارات مورد نیاز این مجموعه بزرگ گردشگری را تا پایان مردادماه به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار خرم‌آباد اظهار کرد: فاز اول این مجموعه بزرگ حدود ۱۷ هکتار بوده که ۴۰ میلیارد تومان برای تامین زمین آن توسط شهرداری هزینه شده و برای احداث مجموعه نیز تاکنون حدودا ۱۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

بیرانوند در ادامه با اشاره به اینکه تکمیل این مجموعه درگرو تامین اعتبار ۳ میلیارد تومانی است، افزود: برای تکمیل مابقی بخش‌های فاز اول پارک شاپوری به اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان نیازمند هستیم که البته قول‌هایی از سوی استاندار برای تامین این اعتبارات داده شده است.

وی اظهار کرد: پارک شاپوری به عنوان یک مجموعه بزرگ گردشگری به صورت مشارکتی با همکاری نهادهای مختلفی اعم از استانداری و شهرداری در حال احداث است و مطمئنا با تکمیل آن می‌توان شاهد نقش ویژه آن در توسعه گردشگری در خرم‌آباد بود.

این مسئول افزود: به هر حال باید پذیرفت تا پیش از احداث پارک بزرگ شاپوری شاهد انزوای پل تاریخی شکسته خرم‌آباد و بی‌توجهی به آن بودیم، اما با احداث پارک شاپوری این پل تاریخی احیا و به یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری خرم‌آباد تبدیل شده است.

شهردار خرم آباد بیان کرد: از سوی دیگر اکنون نیز بخشی از پیاده‌روسازی، احداث کافی شاپ و نمازخانه مجموعه نیز در حال انجام هستند و امیدواریم بتوان تا مردادماه فاز اول این مجموعه را به بهره‌برداری رساند.

بیرانوند در ادامه با اشاره به دلایل تاخیر در بهره‌برداری از این مجموعه، گفت: دلیل اصلی تاخیر در تکمیل این مجموعه را باید زمستان سرد سال گذشته، بارندگی‌های متعدد و همچنین استفاده از مصالح خاص و ویژه و ظرافت در اجرای این طرح مهم گردشگری دانست، با این وجود این مجموعه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های گردشگری خرم‌آباد بوده و مطمئنا در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید./فارس