اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار
کد خبر : 176
پنجشنبه - ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹

توجه ویژه دولت به حوزه آب و برق لرستان/هزینه ۱۲۰ میلیارد تومانی برای اجرای طرح انتقال آب به خرم آباد

آیین افتتاح پروژه انتقال آب رودخانه کاکارضا به شهر خرم اباد با حضور وزیر نیرو ، استاندار لرستان و سایر مسئولان استان برگزار شد.

به گزارش وارک نیوز وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از افتتاح این خط انتقال بیان کرد: استان لرستان دارای میانگین بارندگی حدود ۵۰۰ میلی متر در سال بوده، اما متاسفانه در تامین آب آشامیدنی برخی از شهرها با مشکل مواجه هستیم و همچنین باید به دنبال تامین آب با کیفیت برای شهرها باشیم.

حمیدرضا چیت چیان ادامه داد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید شاهد توجه ویژه دولت به حوزه آب و برق استان لرستان بوده و اکنون نیز طرح های زیادی در دست اجرا هستند که نمونه بارز آن را باید بهره برداری از ۳ سد در دولت تدبیر و امید وآبگیری سد رودبار دانست.

وی عنوان کرد: خوشبختانه شبکه آبرسانی در ۱۱ طرح با پیشرفت فیزیکی ۲۲ تا ۹۰ درصدی در بیش از ۵۰ هزار و ۱۶۰ هزار هکتار در حال اجراست.

این مسئول در ادامه با اشاره به ابرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در ۲ سال آینده، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم تا ۲ سال آینده هیچ یک از روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور بدون اب نباشند.

وزیر نیرو در ادامه عنوان کرد: باید توجه ویژه ای به موضوع مدیریت منابع آب داشته باشیم تا تمامی حوزه ها مد نظر گرفته و متضرر نشوند.

چیت چیان در ادامه اظهار کرد: برای اجرای طرح انتقال آب از کاکارضا به خرم آباد بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و با افتتاح این طرح آب با کیفیت بالا را با ظرفیت حدود ۷۰۰ لیتر در ثانیه به شهر خرم آباد انتقال می دهیم.

عکس از امین آزادبخت